اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

مجوز کارگری اتباع بیگانه باید از طریق اداره کار صادر شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: شورای اسلامی شهر باید بخش‌نامه‌ای را بنویسند که اتباع خارجی مجبور باشند تنها با مجوز اداره کار و رفاه امور اجتماعی مشغول به کار شوند.

مجوز کارگری اتباع بیگانه باید از طریق اداره کار صادر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلام‌علی قادری پیش از ظهر امروز در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: در سال جاری که سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است باید ساماندهی کارگران ساختمانی که در سطح شهر توسط شهرداری به کار گرفته می‌شوند، در بانک اطلاعاتی ثبت شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی این کارگران به سیمای شهری کمک می‌کند، افزود: واگذاری بخشی از تصدی دولتی از جمله بیمه بیکاری در روستاها براساس مصوبه‌ای در خود روستا انجام گیرد تا از حجم پرونده‌ها کاسته و به موجب آن بسیاری از اختلافات حل ‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته یک هزار و 739 مورد حوادث ناشی از کار در استان اصفهان داشتیم که 531 مورد معادل 32 درصد آن مربوط به حوادث ساختمان است.

وی ادامه داد: در بخش صنعت و معدن که کار سخت‌تر است، این اندازه حادثه وجود نداشته که البته می‌توان گفت به دلیل فراگیرتر بودن ساختمان‌سازی است.

قادری بیان داشت: 104 مورد از این حوادث و معادل 44 درصد فوتی‌ها مورد مربوط به ساختمان است که باید فرهنگ‌سازی در حوزه ایمنی و آموزش صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان مرکز تحقیقات و آموزش به زودی راه‌اندازی می‌شود، افزود: شورای اسلامی شهر و نیز اداره‌کل تعاون در این زمینه بسیار می‌توانند همکاری برجسته‌ای را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: در بحث اشتغال وزارتخانه تأکید بر ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی دارد و ظرفیت بسیار بزرگی در استان اصفهان وجود دارد که در این بخش اداره تعاون هم می‌تواند وارد شود.

وی تأکید کرد: در این اقدام با شبکه‌ای که با تشکیل تعاونی‌ها به وجود می‌آید، می‌تواند تنظیم بازار را به وجود ‌آورد و در این راستا تاکنون در استان بوشهر به صورت پایلوت در حال اجرا است.

*‌ آمار اتباع بیگانه در اصفهان بالا است و نمی‌توان آن را اعلام کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه به آمار بالای اتباع بیگانه در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اتباع بیگانه باید در اصفهان ساماندهی شوند چرا که این اتباع از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید هستند.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر در این زمینه نقش مؤثری دارند و باید بخش‌نامه‌ای را بنویسند که اتباع خارجی مجبور باشند تنها با مجوز اداره کار و رفاه امور اجتماعی مشغول به کار شوند.

قادری بیان داشت: کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری روستایی استان که یکی از اعضای آن شورای اسلامی شهر است باید در امر توسعه روستا به ویژه کشاورزی وارد شوند.

وی به ظرفیت حوزه تعاون و مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: 30 درصد از بخش تعاون مربوط به بخش حقیقی و حقوقی است که شورا می‌تواند در آن بخش وارد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به حوزه مسکن مهر پرداخت و افزود: در بخش تعاون مسکن مهر که بخشی را دولت و بخشی را خود مردم با سهم آورده تهیه می‌کنند، شورای اسلامی شهر باید با تخفیف ویژه‌ پایان ساخت را به مالکان آن بدهند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول