اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان:

پذیرش جدید اتباع بیگانه در اصفهان نداریم/ ورود اتباع بیگانه کنترل و نظارت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان گفت: پذیرش جدید اتباع و مهاجران خارجی به کشور را نداشته و فقط افراد دارای کارت اقامت اجازه حضور در کشور را داشته و استان اصفهان با ورود هر مهاجر خارجی بدون مجوز برخورد می‌کند.

پذیرش جدید اتباع بیگانه در اصفهان نداریم/ ورود اتباع بیگانه کنترل و نظارت می‌شود
بهرام صمیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه پذیرش جدید اتباع و مهاجران خارجی به کشور نداریم، اظهار داشت: اتباع و مهاجران خارجی دارای کارت اقامت معتبر اجازه اقامت دارند و بقیه اتباع غیر مجاز به کشورشان فرستاده‌ می‌شوند.
وی افزود: گذرنامه با ویزای معتبر کارت آمایش هفت و هویت تنها مدارک معتبر به منظور اقامت اتباع خارجی است و با اتباع و مهاجران خارجی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده و سعی در اقامت دارند برابر ضوابط و مقررات برخورد می‌شود.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان با اشاره به اینکه اتباع خارجی دارای کارت اقامت همانند سایر شهروندان از امکانات و مزایای شهروندی برخوردارند، افزود: 97درصد  مهاجران و پناهندگان از کنار سایر شهروندان در این شهر و نیز روستاها زندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه کشور ایران جزو سه کشور دارای بیشترین مهاجرپذیر و پناهنده محسوب می‌شود، ادامه داد: کشور ایران در این مورد بالاتر از تعهدات بین‌المللی عمل کرده است.
صمیمی تصریح کرد: استان اصفهان با توجه به اینکه از زمان‌های گذشته مهاجرپذیر بوده است، مهمان شهر نداشته چرا که این اتباع خارجی محلاتی از شهر را از انتخاب و سال‌ها است که ساکن آن شده‌اند.
وی به محله زینبیه و جوی آباد اصفهان اشاره کرد و افزود: این دو محل از جمله مناطقی است که به مهاجران افاغنه اختصاص یافته است.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی ادامه داد: برخی از استان‌ها مهمان شهر برای پذیرش مهاجران خارجی به خود اختصاص داده‌اند که در این راستا استان اصفهان به زودی در آینده یک شهرکی را به این منظور فراهم می‌کند.
وی با تاکید به اینکه اداره کل اتباع و مهاجران خارجی نسبت به ورود افراد بدون مجوز استان نظارت و کنترل دارد، اضافه کرد: سیستم پذیرش اتباع بیگانه یک سیستم متمرکز است و اتباع دارای کارت معتبر فقط در محدوده شهرستان مشخص شده مندرج در مدارک اقامتی اجازه تردد، اقامت و اشتغال در شغل‌های مصوب را دارند.
صمیمی با اشاره به طرح تشدید و دستگیری اتباع غیر مجاز بیان داشت: اتباع دارای برگه بازگشت موظف هستند طبق تاریخ مندرج در برگه بازگشت از ایران خارج و افراد غیر مجاز فاقد برگه بازگشت نیز می‌توانند به صورت خود معرف به کشورشان عزیمت کنند.
وی ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف این افراد توسط نیروی‌های نظامی و امنیتی از خاک جمهوری اسلامی خارج می‌شوند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول