اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای تأمین جنوب شرق کشور مطرح شد

اجرای طرح ساماندهی اتباع بیگانه در جنوب شرق

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: طرح ساماندهی اتباع بیگانه به ویژه افاغنه به صورت سیاستی واحدی در جنوب شرق کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

اجرای طرح ساماندهی اتباع بیگانه در جنوب شرق

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست شورای تأمین استان‌های جنوب شرق کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساماندهی اتباع خارجه به ویژه افاغنه از مباحث مورد بررسی در این جلسه بود و مقرر شد تا افاغنه غیرمجاز در نقاط ممنوع عبور و مرور نداشته و در مورد افرادی نیز مجوز عبور موقت دارند، طرح ساماندهی افاغنه اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست واحدی را جنوب شرق کشور در این راستا به عمل گذاشته می‌شود، بیان کرد: بر این اساس در چارچوب مشخص و در قالب قانونی اتباع دارای مجوز موقت می‌توانند به کشور وارد و از کشور خارج شوند.

کمالی عنوان کرد: همچنین در مورد برگزاری انتخابات در کل منطقه هماهنگی کامل به عمل آمده و همه استان‌ها آمادگی برگزاری انتخابات با امنیت و سالم را دارند، علاوه بر اینکه مقرر شد تا در صورت لزوم هماهنگی‌های بعدی مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تبادل نظرهای صورت گرفته پیرامون تقویت ستاد امنیت کویر تصریح کرد: استان‌های جنوب شرق کشور عمدتا دارای مرزها طولانی کویری هستند، لذا در مجموع جلسه و نشست پیشنهاد همکاری‌های بیشتر در زمینه تأمین و توسعه امنیت کویر مورد تأکید قرار گرفت.

کمالی خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش‌های امنیتی توسط نیروهای انتظامی در استان‌های مختلف نتایج مثبتی به همراه داشته، لذا تعمیم رزمایش‌های امنیتی توسط نیروی انتظامی در استان‌های مختلف مورد تأیید و درخواست شوراهای تأمین بود که در این راستا رزمایش‌های بیشتری برگزار و ثمرات مؤثرتری به دنبال داشته باشد. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: با توجه به حساسیت منطقه جنوب شرق کشور از مسئولان وزارت کشور درخواست کمک، همکاری و پشتیبانی بیشتر برای توسعه امنیت این خطه شد. 

وی عنوان کرد: اجرای کامل مصوبات ستاد امنیت شرق کشور و کمیته‌های مربوطه از دیگر موارد مطرح شده در جلسه و مورد درخواست حاضران بود.  

کمالی افزود: همچنین با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی و تبعات و خسارات این پدیده طبیعی و اثراتی آن در مسائل امنیتی دارد، بحث و بررسی این مسئله مدنظر قرار گرفت تا برای تخصیص اعتبارات و تسهیلات جبران خشکسالی اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تعطیلات و سفرهای نوروزی، امنیت جاده‌ها و جلوگیری از حوادث جاده‌ای از دیگر اقدامات مطرح این جلسه بود که گردشگران داخلی و خارجی با شرایطی که برای آنها در مسیرها و معبرها مشخص می‌شود با کمترین حادثه و سانحه‌ای مواجه باشند.

کمالی بیان کرد: همچنین در مورد بعضی از نقاط مرزی که اختلافات جزئی بین استان‌های جنوب شرق وجود دارد، مقرر شد تا از طریق مصوبات قانونی تقسیمات کشوری مورد توجه و به مرحله اجرا و تصمیم‌گیری گذاشته شود.

وی بحث ورود دام‌های غیرمجاز را از دیگر مباحث مطرح شده در شورای تأمین استان‌های جنوب شرق کشور عنوان کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد که مسیر و معبر ورود و خروج دام‌ها به کشور بیشتر مورد توجه و آزمایش‌های طبی و بهداشتی قرار گرفته تا تبعات بهداشتی و سلامتی نداشته باشد.

به گزارش فارس، شورای تأمین استان‌های جنوب شرق کشور با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور‌، مدیران کل امنیتی و انتظامی وزارت کشور، نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل تسنن جنوب شرق کشور، استانداران، معاونان سیاسی امنیتی استانداران، مدیران کل امنیتی و اعضای شورای تأمین استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/ج10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول