اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

امر به معروف افضل جهاد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمنان گفت: امروز افضل جهاد، امر به معروف و نهی از منکر بوده و این جهاد در حقیقت مقابله با دشمنان انقلاب و نظام است.

امر به معروف افضل جهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در دیدار با پاسداران و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در دفتر امام جمعه سمنان، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور و بلکه در جهان خوش‏نام است.

وی خوش‏نامی را امری پسندیده و بدنامی را صفتی زشت توصیف کرد و افزود: خوش‏نامی یک افتخار و نیاز برای نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و این خوش‏نامی را باید حفظ کرد.

امام جمعه سمنان گفت: امام خامنه‏ای وقتی به عنوان رهبری از طرف مجلس خبرگان برگزیده شدند، ابتدا امتناع می‏کردند، اما پس از پذیرش مسئولیت و انتخاب شدن به عنوان ولی و رهبر، آن را کاملاً حفظ کردند و از عهده این مسئولیت به شکلی بسیار عالی برآمدند.

وی افزود: به برکت امام خمینی(ره) و حضرت خامنه‏ای و ایستادگی مردم ولایت‏مدار ایران اسلامی، انقلاب اسلامی همیشه و در همه جا خوش‏نام بوده است.

شاهچراغی با بیان اینکه سپاه نیز بسیار خوش‏نام است، افزود: سپاه پاسداران برای حراست و پاسداری از این خوش‏نامی باید روحیه شهادت‏طلبی و جهاد را حفظ کند و همان‏طور که روحیه جهاد باید حفظ شود، روحیه ولایت‏پذیری را نیز باید در پاسداران تقویت کرد.

امام جمعه سمنان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در خصوص جهاد گفت: پیامبر فرمودند که «مؤمن همیشه اهل جهاد است، هم با سلاحش باید جهاد کند و هم با زبانش».

وی اظهار داشت: جهاد یک کلمه مقدس است، هر جا این کلمه مقدس باشد، آن مکان خوش‏نام می‏شود.

شاهچراغی با بیان اینکه جهاد یعنی تلاش در راه خدا خاطرنشان کرد: جهاد اکبر، اصغر و افضل از انواع جهاد است که جهاد اکبر اختصاص به همه دارد و پیغمبر اکرم(ص) در این زمینه فرمودند که «جهاد اکبر یعنی با شیطان و هوای نفس بجنگیم».

وی با بیان اینکه در جهاد اکبر شکست زیاد و پیروزی کم است، بیان داشت: در جهاد اکبر، شخص حرام را می‏تواند انجام دهد، اما از انجام آن خودداری می‏کند.

امام جمعه سمنان دفاع مقدس را جهاد اصغر معرفی کرد و افزود: جهاد با آمریکا و اسرائیل و دشمنان پلید نوعی جهاد اصغر است.

شاهچراغی افزود: جهاد افضل با فضیلت است و انسان برابر دشمن سرسخت قرار می‏گیرد و در این جهاد، حق را باید بگوید، اگر چه به ضررش تمام شود.

وی تصریح کرد: نمونه جهاد اصغر حضور در جنگ هشت ساله تحمیلی بود که بسیاری از مردم در قالب بسیج در آن حضور یافتند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نوعی جهاد افضل است، ادامه داد: پاسداران باید اخلاق اسلامی را در خود پرورش دهند که این اخلاق اسلامی تواضع است.

شاهچراغی گفت: هر کس برای خداوند متعال تواضع کند، خدا نیز بزرگش می‏کند و این سنتی الهی و معنوی است.

وی افزود: حیف است که سپاه به درجه، پست و مقامش افتخار کند، اینها همه تمام می‏شود و در حقیقت آن معنویت و اخلاق اسلامی است که انسان را به درجات اعلی می‏رساند.

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران از ابتدا خاکی بود و تا آخر نیز باید خاکی بماند، گفت: اخلاق، تواضع، صداقت و تقوا نمونه‏هایی از معنویت است.

شاهچراغی تصریح کرد: جهاد، ولایت‏پذیری، اخلاق و معنویت باید در سپاه موج بزند که خوش‌بختانه این موارد در پاسداران ما آشکار است و همه آن را می‏بینند.

وی با بیان اینکه ایمان، علم و دین معنویت می‏آورد، یادآور شد: شهید مطهری به خاطر معنویتش شهید شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول