اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان خبر داد

آغاز واکسیناسیون دام‌های شتر در ریگان ‌علیه بیماری شاربن

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: واکسیناسیون دام‌های شتر این شهرستان ‌علیه بیماری شاربن ‌توسط دو تیم عملیاتی آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

آغاز واکسیناسیون دام‌های شتر در ریگان ‌علیه بیماری شاربن

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌های شتر شهرستان ریگان ‌علیه بیماری شاربن ‌توسط دو تیم عملیاتی در این شهرستان آغاز و تا پایان سال ادامه دارد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در این طرح تمام‌ دام‌های شتر شهرستان ‌علیه این بیماری واکسینه شوند.

وی با اشاره به واکسیناسیون بیش از 2 هزار نفر شتر در شهرستان ریگان افزود: شهرستان ریگان با توجه به شرایط آب و هوایی خاص و وجود یونجه و علف‌های سر‌سبز یکی از مهم‌ترین مناطق پرورش شتر در استان کرمان تلقی می‌شود.

جعفری عنوان کرد: پرورش شتر در این شهرستان با توجه به راندمان مطلوب گوشت و شیر اهمیت مهمی دارد به همین منظور شبکه دامپزشکی ریگان در سال جاری وظایف دامپزشکی را در مورد این دام در قالب مبارزه با بیماری‌های دام کنترل، ورود و خروج، آموزش و ترویج دامداری و مدیریت بهداشتی دامداری‌ها انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: سمپاشی شترها در شهرستان همزمان با واکسیناسیون آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در این طرح 30 هزار متر مربع جایگاه دام و 2 هزار نفر شتر ‌علیه ‌‌بیماری شاربن سمپاشی شوند.

جعفری ابراز داشت: در سال جاری پنج کلاس آموزشی ویژه مدیریت بهداشتی و بیماری‌های شتر برای دامداران و عشایر برگزار می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان از دامداران و عشایر شهرستان خواست در زمینه واکسیناسیون شتر ‌علیه بیماری شاربن و سمپاشی‌ دام با شبکه دامپزشکی همکاری و در مورد ورود و خروج‌ دام‌ها حتما با شبکه دامپزشکی هماهنگی به عمل آید تا برابر مقررات و اصول حمل بهداشتی دام اقدامات لازم انجام ‌پذیرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول