اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های دامپزشکی کرمان:

واکسیناسیون شاربن دام‌ در کرمان هدفمند می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بررسی و مراقبت از بیماری‌های اداره کل دامپزشکی کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون واکسیناسیون دام‌های این استان علیه بیماری شاربن «سیاه‌زخم» به صورت هدفمند صورت می‌گیرد.

واکسیناسیون شاربن دام‌ در کرمان هدفمند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، صدیقه کاظمی‌نیا اظهار داشت: بر اساس قوانین بین‌الملل چنانچه به مدت سه سال وقوع شاربن در جمعیت دامی و انسانی گزارش نشود، می‌توان آن منطقه را کنترل و عاری از بیماری اعلام کرد.

وی افزود: استان کرمان با توجه به وقوع ندرتی بیماری شاربن در سال‌های اخیر و نظر به اینکه واکسیناسیون باید هدفمند و توأم با کنترل و مراقبت باشد به طرح ملی ایجاد قطع واکسیناسیون شاربن که همزمان در تعدادی از استان‌های کشور اجرا می‌شد، پیوست.

کاظمی‌نیا بیان داشت: در این راستا شهرستان‌های بم، ریگان، نرماشیر، فهرج، کرمان، سیرجان و رفسنجان واکسیناسیون شاربن را دارند و در دیگر شهرستان‌های استان عملیات واکسیناسیون در سال جاری قطع می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌هایی که قطع واکسیناسیون دارند در صورت تقاضای دامدار عملیات آن دامداری صورت می‌گیرد و در مورد گاوداری‌های صنعتی نیز که منشأ علوفه نامشخص دارند، انجام عملیات ادامه می‌یابد.

رئیس اداره بررسی و مراقبت از بیماری‌های اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به فواید اجرای این طرح به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها گفت: در نواحی و واحدهایی که قطع واکسیناسیون اجرا نمی‌شود، نیروها و هزینه‌های واکسیناسیون صرف مراقبت و برخورد با موارد احتمالی بیمار می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول