اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه:

طرح واکسیناسیون طیور بومی در ابرکوه آغاز شد

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه از آغاز طرح واکسیناسیون طیور بومی در شهرستان ابرکوه خبر داد.

طرح واکسیناسیون طیور بومی در ابرکوه آغاز شد

علی فاتحی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی با همکاری زنان روستایی این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: اجرای این طرح با همکاری 10 نفر از زنان روستایی که آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند و واکسن و تجهیزات مورد نیاز نیز در اختیار آنان قرار گرفته است، صورت می‌گیرد.

فاتحی‌نیا اظهار داشت: در این طرح که در 29 روستا انجام می‌شود، 5 هزار و 500 قطعه از طیور علیه بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا مایه‌کوبی می‌شوند.

وی در مورد میزان نیاز به اجرای این طرح خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بیماری‌های طیور به ویژه بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا خسارت‌های بسیاری به تولید کنندگان طیور وارد کرده است که این مسئله توجه به اجرای این طرح را ضروری‌تر کرده است.

فاتحی‌نیا با اظهار امیدواری از نتایج اجرای این طرح افزود: با اجرای این طرح علاوه بر کنترل بیماری در طیور روستایی، ابتلای طیور صنعتی به بیماری‌ها نیز به حداقل می‌رسد.

این مسئول هم‌چنین از روستاییان خواست با توجه به ضرورت تحقق کامل اهداف عملیات یاد شده همکاری لازم با افراد در زمینه واکسیناسیون را داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول