اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان همدان:

فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان همدان گفت: فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی انجام می‌شود.

فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی انجام می‌شود

آرش سامی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال گذشته آخرین فاز واکسیناسیون تب برفکی از اواخر اسفندماه آغاز و تا 25 فروردین‌ماه سال جاری ادامه داشت.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل پیشگیری از این بیماری اقتصادی جمعیت دام‌های سبک علیه بیماری آبله و شاربن واکسینه می‌شوند که شامل سه واکسن آبله گوسفندی، آبله بزی و شاربن است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: این واکسن‌های سه گانه به جمعیت تک‌ سمی با جمعتی بالغ بر حداقل 270 هزار گوسفند و بز تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش طیور نیز مراقبت فعال و غیر فعال انجام شده و با مشاهده کوچکترین تلفات در مرغداری‌‌ها نمونه‌گیری خونی جداگانه و آزمایشات سرمی که شامل HA، بیلیزا  و سایر آزمایشات تکمیلی است انجام می‌شود.

سامی تصریح کرد: واحدهای طیور صنعتی، مرغداری‌های تخم‌گذار، گوشتی و مادر روزانه مانیتوینگ شده و از نظ پرورش بیماری چک می‌شوند.

وی در خصوص الزام تولید غذای سالم در استان اذعان کرد: تمام جهان بر این امر اعتقاد دارند که در هر مکان کشتارگاهی احداث شود و دامپزشکی حداقل اقدامات و نظارت را در آن به کار گیرد نیاز احداث به دو بیمارستان کاهش پیدا می‌کند چرا که در سرچشمه‌، بیماری‌ها شناسایی و در نطفه خفه شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان همدان در پایان گفت: در سال گذشته 60 تن مواد غذایی فاسد را جمع‌آوری و منهدم کردیم و با انجام این امر توانستیم چندین خانوار را از بیماری‌ها نجات و میزان مراجعه آنها را به پزشکان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول