اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای مقابله با بیماری‌های دام صورت گرفت

انجام یک‌میلیون و 877 هزار واکسیناسیون دام و طیور در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گچساران گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های دام و طیور افزون بر یک‌میلیون و 877 هزار واکسیناسیون دام و طیور در کلینیک‌های دولتی و خصوصی شبکه دامپزشکی گچساران صورت گرفت.

انجام یک‌میلیون و 877 هزار واکسیناسیون دام و طیور در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حمیدرضا گوهرگانی پیش از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی شبکه دامپزشکی گچساران اظهار کرد: عرصه حضور دامپزشکی‌ ارتقای سطح بهداشت عمومی را در پی دارد و سبب پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار مشترک بین انسان و حیوان و نیز صیانت از سرمایه دامی می‌شود.

* نظارت دقیق و مستمر دامپزشکی گچساران بر مراکز تولید و عرضه محصولات پروتئینی

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران با تأکید بر نظارت هر چه بیشتر بازرسان این شبکه بر مراکز تولید و عرضه محصولات پروتئینی گچساران ابراز داشت: نظارت و بازرسی بر مراکزی مانند قصابی‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه مرغ و تخم مرغ، ماهی، کبابی‌ها و رستوران‌ها و مراکز بسته‌بندی گوشت از جمله اقدامات دامپزشکی گچساران در راستای عرضه محصولات بهداشتی دامی و طیور است.

گوهرگانی تصریح کرد: خدمات دامپزشکی در تحقیقات بیماری‌شناسی، اکولوژی، فارماکولوژی، نوآوری مهندسی پزشکی، تهیه واکسن‌ها و مواد بیولوژیک دامی و انسانی، کشف و استخراج داروهای هورمونی و روش‌های جدید جراحی انسان از نمونه‌های خدمات دامپزشکی در راه تحقیق و پژوهش است.

وی با اشاره به عملکرد دامپزشکی گچساران در نظارت بر مراکز عرضه محصولات دامی و پروتئینی افزود: در سال گذشته افزون بر 7 هزار و 820 نفر از دامداران گچساران و روستاها به کلینیک دامپزشکی گچساران مراجعه داشته‌اند.

این مقام بهداشتی و درمانی گچساران انجام واکسیناسیون‌های آنترتوکسمی، قانقاریا، شاربن علامتی گاو و گوساله، شاربن علامتی گوسفند و بز و نیز واکسیناسیون آگالاکسی به میزان 410 هزار و 39 نوبت سر در کلینیک‌های دولتی و خصوصی شبکه دامپزشکی گچساران را از جمله اقدامات این شبکه عنوان کرد.

گوهرگانی واکسیناسیون تب برفکی، شاربن، آبله، پاستورولوز و تیلریوز برای گاو، گوساله، گوسفند و تک سمی به میزان یک میلیون و 274 هزار و 273 رأس و نیز واکسیناسیون طیور به میزان 561 هزار و 675 قطعه در کلینیک‌های دولتی و خصوصی را از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی گچساران در راستای مقابله با بیماری‌‌های دام و طیور برشمرد.

* معدوم‌سازی گوشت‌های آلوده توسط دامپزشکی گچساران

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران با اشاره به 33 هزار و 432 مورد بازرسی کشتارگاهی از کشتارگاه‌های گوسفند، بز، گاو و گوساله عنوان داشت: در این بازرسی‌ها افزون بر 16 هزار و 778 کیلوگرم گوشت گوسفند، 23 هزار و 116 کیلوگرم گوشت بز و 22 هزار و 147 کیلوگرم گوشت گاو و گوساله ضبط و معدوم شد.

گوهرگانی میزان طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های گچساران در سال گذشته را افزون بر 430 هزار و 576 قطعه عنوان کرد و افزود: با بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان شبکه دامپزشکی گچساران، بیش از 2 هزار و 774 لاشه از این طیور به علت نداشتن موارد بهداشتی ضبط و معدوم شد.

وی تصریح کرد: نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی در تمامی مراحل تولید، توزیع و عرضه آنها در اماکنی مانند کشتارگاه‌های دام و طیور، رستوران‌ها از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی گچساران است.

گوهرگانی با اشاره به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، از مردم خواست مواد لبنی و پروتئینی و سایر مواد غذایی خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول