اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار در سیستان ‌و بلوچستان

واکسیناسیون ناقص کودکان زیر 6 سال تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اجرای طرح ابتکاری داوطلبان سلامت برای نخستین بار در کشور برای تکمیل واکسیناسیون ناقص کودکان زیر شش سال سیستان ‌و بلوچستان انجام می‌شود.

واکسیناسیون ناقص کودکان زیر 6 سال تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدمهدی طباطبایی اظهار داشت: به همت داوطلبان سلامت مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان، تمامی کودکان زیر شش سال که واکسیناسیون آنها ناقص است شناسایی و برای تکمیل آن اقدام می‌شود.

وی افزود: در این طرح که به صورت ابتکاری توسط گروه مشارکت‌های مردمی معاونت بهداشتی برنامه‌ریزی شده است، داوطلبان سلامت با مراجعه به درب منازل و پس از ارائه آموزش‌های لازم به والدین، کارت واکسن کودک را بررسی می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: داوطلبان سلامت در صورت ناقص بودن کارت واکسن، والدین را برای مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی برای تکمیل واکسیناسیون تشویق می‌کنند.

گفتنی است: داوطلبان سلامت گروهی از مردم هستند که به صورت افتخاری در برنامه‌های بهداشتی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند.

داوطلبان سلامت همواره یکی از بازوان فعال دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بوده‌اند و در طرح‌های مختلف از جمله طرح ریشه‌کنی فلج اطفال، طرح ایستگاه سلامتی یادآوری به مادران برای مراجعه به موقع به درمانگاه برای دریافت مراقبت‌ها، حضوری قابل توجه داشته‌اند.

در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای تعداد 3 هزار و 551 نفر داوطلب سلامت است.

طاهره مختاری کارشناس مسئول داوطلبان و مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در سال 90 موفق به کسب لوح تقدیر و تندیس به عنوان کارشناس مسئول برتر کشور شد.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول