اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران خبر داد

آغاز واکسیناسیون دام‌های گچساران علیه آبله و شاربن

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گچساران گفت: واکسیناسیون دام‌های روستایی علیه بیماری‌‌های آبله و شاربن در گچساران آغاز شده است.

آغاز واکسیناسیون دام‌های گچساران علیه آبله و شاربن

حمید‌رضا گوهرگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: مسمومیت ناشی از تغذیه با علوفه سمی، افزایش حساسیت آلودگی‌های انگلی در بین دام‌ها و افزایش بیماری‌های ویروسی از مهم‌ترین مشکلات دام‌های این منطقه است.

* نظارت مستمر دامپزشکی گچساران بر مراکز عرضه مواد پروتئینی و غذایی

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران ابراز داشت: بیماری تب برفکی، شاربن و هاری به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن در این گونه دام‌ها شیوع پیدا می‌کند.

گوهرگانی خاطرنشان کرد: علوفه مرغوب، کاهش تعداد دام، جلوگیری از ورود دام‌ها به مناطق کم علوفه، مبارزه با انگل‌های خارجی و داخلی بدن دام و واکسیناسیون از جمله راه‌های حل این مشکلات است.

وی تصریح کرد: شبکه دامپزشکی گچساران در راستای کنترل و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی بر رستوران‌ها، کبابی‌ها، کارخانجات تولید فرآورده‌های خام دامی، ماست‌بندی‌ها، همبرسازی‌ها، سردخانه‌های دانشگاه‌ها و مدارس شبانه‌روزی، زندان و تمام مراکزی که پخت غذا دارند نظارت مستمر دارد.

گوهرگانی بیان داشت: مجموعه‌ای از فعالیت‌های دامپزشکی به طور مستقیم و غیرمستقیم در خدمت تولید قرار دارد.

* اعزام کارشناسان دامپزشکی گچساران به مناطق روستایی

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران افزود: پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دام و انگلی، درمان دام‌های بیمار، فعالیت‌های به‌نژادی و یافتن نژادهای ژنتیکی مقاوم در برابر بیماری‌ها در این محدوده قرار دارد.

گوهرگانی گفت: گچساران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن جاده مواصلاتی بین استان‌های فارس، خوزستان و بوشهر یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد و کشور است.

وی بیان داشت: مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، نظارت و مراقبت از تولید بهداشتی، بازرسی کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خوراکی دام از جمله فعالیت‌های دامپزشکی گچساران در زمینه بهداشت عمومی است.

این مقام بهداشتی و درمانی گچساران با اشاره به واکسیناسیون افزون بر 150 هزار رأس دام عشایری علیه بیماری‌های آبله و شاربن، از آغاز واکسیناسیون دام‌های روستایی علیه این بیماری‌ها خبر داد.

گوهرگانی گفت: اکیپ‌های کارشناسان علوم آزمایشگاهی دامپزشکی گچساران به منظور واکسیناسیون دام‌های روستائیان به مناطق روستایی اعزام می‌شوند.

وی از مردم روستاهای گچساران و دامداران خواست تا با توجه به اهمیت واکسیناسیون دام‌ها، با کارشناسان دامپزشکی گچساران همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول