اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبرداد

واکسیناسیون 16میلیون نوبت سر راس دام در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته بیش از 16 میلیون نوبت سر راس دام بر عیه بیماری‌های باکتریایی و ویروسی واکسینه گردیده‌اند.

واکسیناسیون 16میلیون نوبت سر راس دام در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، بهراد زندیه با اشاره به نقش موثر واکسیناسیون در کنترل بیماری‌های دام و مشترک بین انسان و دام اظهار کرد: در سال گذشته با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران بخش دولتی و خصوصی 16 میلیون نوبت سر راس دام علیه انواع بیماری‌های باکتریایی و ویروسی در سطح استان واکسینه شدند.

وی اعلام کرد: از این تعداد دام واکسینه شده 14 میلیون و 700 هزار راس گوسفند، بز و مابقی گاو، گاومیش و تک‌سمی بوده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای عملیات ریشه‌کنی سل گاوی در سال گذشته 19 اکیپ اداره مبارزه با بیماری‌های دامی 421 واحد گاوداری را تست کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با انگل‌های خارجی دام اظهار کرد: سال گذشته 5 میلیون و 472 هزار مترمربع از اماکن و جایگاه نگهداری دام استان سمپاشی همچنین در این زمینه سمپاشی روی 732 هزار راس دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی به صورت رایگان انجام گرفته است.

زندیه اعلام کرد: برای مبارزه با بیماری خطرناک و مشترک هاری 17 هزار و 495 قلاده سگ علیه این بیماری مایه‌کوبی شده که از این تعداد 4 هزار و 725 قلاده را بخش خصوصی  واکسینه کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در اجرای این واکسیناسیون گفت: 68 مرکز مایه‌کوبی مستقل و نیمه مستقل واکسیناسیون دام‌های مذکور را در واحدهای سنتی و صنعتی بر عهده داشتند.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تمام بیماری‌های دام و مشترک در سطح استان تحت کنترل و دارای سیر نزولی است، تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان با تمام توان در راستای تحقق بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی شرایط امن و سالمی را برای سرمایه‌گذاری در صنعت دام و طیور مهیا کرده است و در این زمینه از تمام سرمایه‌گذاران این بخش دعوت می‌شود که با اطمینان خاطر در این بخش وارد شوند.

 انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول