اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

شناسایی استعدادها از اهداف المپیاد ملی مهارت است / تمدید مهلت نام‌‌نویسی در المپیاد ملی مهارت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: شناسایی و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان و نوجوانان از اهداف برگزاری المپیاد ملی مهارت است.

شناسایی استعدادها از اهداف المپیاد ملی مهارت است / تمدید مهلت نام‌‌نویسی در المپیاد ملی مهارت

قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود، که هر دو سال یکبار منتخبان دوره‌های گذشته به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان زنجان توفیقات مطلوبی در مرحله‌های مختلف این مسابقات به‌ویژه جهانی کسب کرده است، افزود: تعداد زیادی از کارشناسان و کارآموزان استان زنجان در مراحل جهانی المپیاد ملی مهارت حضور دارند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به افتخار استان زنجان در دست‌یابی پیاپی دو دوره گذشته این مسابقات در کشور تصریح کرد: کسب 11 مدال رنگارنگ در مسابقات ملی در سال 90 از افتخارات استان محسوب می‌شود.

وی رمز موفقیت استان زنجان را در سال‌های گذشته برگزاری اردوهای مختلف آمادگی و توانمندسازی کارآموزان عنوان کرد و افزود: در سال جاری نیز با آغاز نام‌نویسی این دوره از مسابقات و با وجود استقبال علاقه‌مندان از این دوره، متقاضیان تا 30 اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند در مرحله شهرستانی این المپیاد شرکت کنند.

صیادی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات 29 و 30 تیرماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله کشوری در نیمه دوم شهریور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده برای نام‌نویسی علاقه‌مندان در این دوره‌ها افزود: ظرفیت‌های لازم برای نام‌نویسی افراد مختلف وجود دارد.

صیادی شناسایی و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان و نوجوانان، ارائه اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه، شناسایی افراد نخبه، ماهر، خلاق، توانمند و کار آفرین را از اهداف برگزاری این دوره‌ها عنوان کرد و افزود: با برگزاری این مسابقات کمبودهای حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناسایی شده و برای ارتقای سطح مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای برگزاری این نوع المپیادها صرف هزینه نیست، افزود: با برگزاری این مسابقات، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای افراد افزایش یافته و در جامعه کاربرد تاثیرگذاری دارد.

 

*ترویج و توسعه آموزش‌های مهارتی ضروری است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان بر لزوم ترویج و توسعه آموزش‌های مهارتی تاکید کرد و افزود: در تلاش هستیم در حوزه صنایع مختلف، شرکت‌ها و واحدهای تولیدی کارآموزان و نخبه‌های بیشتری تحویل جامعه داده و از توانمندی این بخش بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه منتخبان المپیاد ملی مهارت از حمایت‌های بنیاد نخبگان استفاده می‌کنند، افزود: حمایت‌های لازم برای کسب مدال‌های بیشتر در سال جاری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول