اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده رجایی مطرح کرد

نهادینه شدن دو مؤلفه مهارت و صنعت در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده فنی شهید رجایی شهرستان کاشان از نیروی انسانی ماهر و صنعت در این شهرستان به عنوان دو مؤلفه اساسی در تحقق«تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام برد.

نهادینه شدن دو مؤلفه مهارت و صنعت در کاشان

 حمیدرضا تفویضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: شهرستان کاشان با 900 نوع صنعت از صنایع کوچک تا صنایع بزرگ و شهرستان آران و بیدگل نیز با 550 صنعت به عنوان قطب صنعتی کشور در تحقق پیام مقام معظم رهبری تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: مؤلفه اساسی که در چنین فضایی می‌تواند روند رشد تولید ملی را که خواسته مقام معظم رهبری است شتاب بخشیده و آن را تحقق بدهد نیروی انسانی ماهر است.

رئیس دانشکده فنی شهید رجایی شهرستان کاشان با تأکید بر تربیت نیروی ماهر در این دانشکده تصریح کرد: فرایند خروجی دانشکده فنی شهید رجایی کاشان تربیت تکنسین‌های ماهری است که یا جذب بازار کار شده و یا در حال ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هستند.

وی با اشاره به 12 رشته فعال در این دانشکده گفت: روزانه تعداد زیادی درخواست برای اشتغال تکنسین ماهر دانشکده فنی شهید رجایی در رشته‌های مختلف دریافت می‌شود.

رئیس دانشکده فنی شهید رجایی شهرستان کاشان، صنایع و دانشکده‌های فنی را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و گفت: همانگونه که صنعت خودروسازی به تنهایی یک صنعت کامل نیست و صنایعی نظیر فلز، شیشه، برق و سایر بخش‌ها در آن سهیم هستند، صنایع نیز بدون دانشکده فنی نمی‌توانند به معنای واقعی صنعت باشند و برای نیروی ماهر نیازمند دانشکده فنی هستند

تفویضی یادآور شد: وجود دو دانشکده فنی مستقل از یکدیگر پسران و دختران کاشان که با دو مدیریت مجزا در این شهرستان فعال بوده و حتی اصفهان نیز از داشتن چنین مجموعه‌ای محروم است به عنوان یکی از ظرفیتهای شهرستان کاشان برای صنایع منطقه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حدود 2 هزار و 300 نفر دانشجو در واحد مستقل دانشکده فنی شهید رجایی و یک‌هزار و 300 نفر در واحد مستقل خواهران فدک بیان داشت: واحد خواهران در رشته‌های امور اداری، حسابداری، کامپیوتر، مربی کودک، طراحی و دوخت، مدیریت خانواده و نقشه‌کشی فعال است.

وی همچنین مجموعه کارگاه‌های آموزشی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان را در سطح استان اصفهان بی‌نظیر توصیف و خاطرنشان کرد: کارگاه ساخت تولید، ماشین‌افزار، سیستم برق، الکترونیک و الکتروتکنیک این مرکز در سطح استان اصفهان بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

تفویضی، بومی‌سازی دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای کاشان در افق چشم‌انداز 1404 را یکی از مهم‌ترین اهداف این دانشکده خواند و اضافه کرد: بومی‌سازی دانشجویان این دانشکده تأثیر بسزایی در حفظ فرهنگ بومی شهرستان و رشد اجتماعی دارد.

به گفته وی با اجرای طرح بومی‌سازی، دانشجویان کاشانی که در دانشکده فنی و حرفه‌ای کاشان پذیرفته می‌شوند از توان فنی و علمی بالاتری برخوردار می‌شوند.

رئیس دانشکده فنی شهید رجایی شهرستان کاشان در ادامه از برگزاری مسابقات نخبگان ورزشی رشته‌های مختلف سراسر کشور خبر داد و افزود: این رخداد بزرگ فرهنگی و ورزشی در بهمن سال‌جاری به میزبانی دانشکده فنی شهید رجایی کاشان برگزار می‌شود.

از ابتدای فعالیت دانشکده فنی شهید رجایی کاشان از سال 54 تاکنون بیش از 12 هزار نفر در رشته‌های مختلف از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول