اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته

48 هزار گواهینامه مهارت در یزد صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد از صدور بیش از 48 هزار گواهینامه مهارت در این استان طی سال گذشته خبر داد.

48 هزار گواهینامه مهارت در یزد صادر شد

حبیب‌الله کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در سال گذشته 48 هزار و 765 گواهینامه مهارت برای مهارت‌آموختگان استان یزد صادر شده است.

وی افزود: در سال گذشته 80 هزار و 594 نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی در بخش‌های مختلف آموزشی شرکت داشته‌اند که از این تعداد 59 هزار و 98 نفر شامل 32 هزار و 491 نفر زن و 26 هزار و 607 نفر مرد موفق به کسب حد نصاب نمرات شده‌اند.

کارگر عنوان کرد: از افراد قبول شده در آزمون‌های سنجش مهارت برای 27 هزار و 55 نفر از خواهران و 21 هزار و 710 نفر از برادران گواهینامه مهارت صادر شده است.

وی برگزاری آزمون‌های سنجش مهارت را در بخش‌های مراکز ثابت روزانه و شبانه دولتی، کارگاه‌ها و مراکز واگذار شده شهری و روستایی، خرید خدمات شهری و روستایی، جوار کارگاهی و کارخانجات، سیار شهری، زندان و پادگان، مناطق روستایی، ادواری، کاردانش، جوار دانشگاه، صنعت ساختمان، مؤسسات کارآموزی آزاد، تفاهم‌نامه با ادارات بازرگانی و تفاهم‌نامه با سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی عنوان کرد.

کارگر یادآور شد: بیش‌ترین آمار صدور گواهینامه به بخش تفاهم‌نامه با ادارات بازرگانی و مرکز ملی فرش ایران با صدور 12 هزار و 909 گواهینامه مهارت تعلق دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد افزود: مراکز ثابت روزانه و شبانه به استثنای کارگاه‌های واگذار شده با صدور 12 هزار و 333 گواهینامه و بخش صنعت ساختمان با صدور 10 هزار و 338 کارت مهارت در جایگاه دوم و سوم در برگزاری آزمون و صدور گواهینامه مهارت در بین بخش‌های دیگر قرار دارند.

وی یادآور شد: آزمون‌های سنجش مهارت در دو بخش تئوری و عملی برای بیش از 500 حرفه برگزار شده است که از بین رشته‌های فنی و خدماتی دو رشته مراقبت و زیبایی و صنعت ساختمان دارای بیش‌ترین استقبال در بین مهارت‌آموختگان بوده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول