به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، ابراهیم صالحیعمران دبیر علمی همایش بینالمللی آمایش آموزش عالی "نظریهها و تجارب" صبح امروز در مراسم افتتاح این همایش در دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه آموزش عالی در ایران همواره شاهد فراز و نشیبهای فراوانی بوده، بیان داشت: یکی از این فراز و نشیبها که در دوران اخیر ایجاد شده حرکت از نخبهگرایی به سوی تودهگرایی در آموزش عالی است.
دبیر علمی همایش بینالمللی آمایش آموزش عالی تصریح کرد: دید تودهگرایی که هم از طرف تقاضاکنندگان آموزش عالی با سنین مختلف و هم از طرف ارائهکنندگان آن که همان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی هستند نیاز محسوب شده بود، باعث رشد کمی آموزش عالی در کشور شد که همراه با این رشد مسائل دیگری از جمله اشتغال، نیازهای بازار کار، بهرهوری و... به وجود آمد که از جمله دغدغههای آموزش عالی محسوب میشود.
صالحیعمران با اشاره به هدفمند نبودن آموزش عالی کنونی در کشور گفت: هماکنون حجمی از دانشجویان در رشتههای محدودی در دانشگاهها مشغول به تحصیل هستند که بیشتر این رشتهها با شرایط و امکانات موجود مناطق مختلف کشور مطابق نیستند و این مشکلات باعث شد تا طرح آمایش در آموزش عالی شکل بگیرد.
دبیر علمی همایش بینالمللی آمایش آموزش عالی در ادامه افزود: تربیت نیروی کار متخصص، پژوهش، مشاوره با صنعت و... از جمله مهمترین وظایف آموزش عالی در کشور است که تحقق این وظایف نیاز به نظریهپردازی مناسب و مطالعه شده دارد که با برگزاری این همایش امیدواریم گام موثری را در راستای نیل به این اهداف برداریم.
صالحیعمران در پایان با اشاره به ارسال 260 چکیده به دبیرخانه این همایش اذعان داشت: در مجموع 80 مقاله در این همایش پذیرفته شدهاند که در این میان 20 مقاله برای ارائه شفاهی در نظر گرفته شده است و بقیه در قالب پوستر و مجموعه مقالات منتشر میشوند.
انتهای پیام/ن20/چ3000