اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور بابل:

دانشجویان جویای کار در پی کارآفرینی باشند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور بابل گفت: دانشجویان جویای کار به دنبال کارآفرینی باشند.

دانشجویان جویای کار در پی کارآفرینی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، جعفر رضاتبار ظهر امروز در نخستین جشنواره استانی دانشجویان ایده‌پرداز، مخترع و کارآفرین دانشگاه‌های مازندران اظهار داشت: کلمه‌ای زیباتر از نام مادر بعد از کلمه الله نیست، ما هر چه داریم به برکت مادران و همه دستاوردهای اندیشمندان و بزرگان دین و دانش برگرفته از تربیت مادران است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره کار بزرگ و با ارزشی است اگرچه ممکن است کارهای بزرگی ارائه نشده باشد، اما همین کار به ظاهر کوچک زمینه انجام کارهای بزرگتر و مهم‌تر است.

رضاتبار بیان داشت: ابداعات و اختراعات هر چند کوچک مقدمه کارهای بزرگ است و انتظار داشتیم دانشگاه‌ها استقبال بیشتری از این نمایشگاه می‌کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور بابل ادامه داد: شاید این دیدگاه که کار بزرگی برای ارائه نداشتند مانع شرکت آنها شده، ولی بدانند هر جشنواره‌ای مقدمه جشنواره بزرگتر و کشوری است.

رضاتبار با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره بیان داشت: آشنا کردن دانشجویان با مفهوم کارآفرینی و ایجاد رویکرد جدید برای دانشجویان تا به جای اینکه به دنبال کار باشند به سمت کارآفرینی بروند.

وی تصریح کرد: هرچند کارهای ارائه شده در این نمایشگاه بسیار ساده است، ولی ایده مناسب کارآفرینی و ایجاد درآمدزایی است و دانشجویان می‌آموزند که تنها راه موفقیت داشتن کار اداری و مدیریتی نیست بلکه قادر هستند با تولید عملی و کارآفرینی که نوعی اختراع است به موفقیت برسند.

رضاتبار عنوان کرد: آشناسازی دانشجویان با کارآفرینی، ایجاد فرهنگ و روحیه کارآفرینی، معرفی الگوی برتر کارآفرینی، روش راه‌اندازی کسب و کار و ایجاد کارگاه آموزشی از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه باید تولیدات و اختراعات ما صنعتی باشد و گرنه ابتکار نیست، اذعان داشت: هر شخصی هر ایده سازنده‌ای در ذهن داشته که به تولید ملی کمک کند می‌تواند در کارگاه آموزشی شرکت کند تا با هم‌اندیشی دستاورد خوبی برای آینده کشور داشته باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور بابل اذعان داشت: محور اصلی جشنواره ایده، اختراع و کار‌آفرینی است که مهلت ارسال آثار تا 15 اردیبهشت سال‌جاری بود که این جشنواره از 23 تا 28 اردیبهشت در دانشگاه پیام نور بابل برگزار می‌شود.

انتهای‌ پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول