اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر خبر داد

پذیرش مقالات دانشجویان کرمانی در کنفرانس گیاه‌پزشکی اروپا

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان از پذیرش 5 مقاله دانشجویان این مرکز علمی در بزرگ‌ترین و معتبرترین کنفرانس گیاه‌پزشکی اروپا در کشور آلمان خبر داد.

پذیرش مقالات دانشجویان کرمانی در کنفرانس گیاه‌پزشکی اروپا

کمال احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: پنج مقاله دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شهید باهنر کرمان در بزرگ‌ترین و معتبرترین کنفرانس گیاه‌پزشکی اروپا در کشور آلمان پذیرش شد.

وی بیان داشت: این کنفرانس بزرگ‌ترین رویداد علمی در عرصه گیاه‌پزشکی در جهان به شمار می‌رود و پذیرش پنج مقاله کاربردی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در این رویداد بزرگ علمی یکی از موفقیت‌های بزرگ در عرصه علمی برای کشور ایران است.

احمدی تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که با تمام تحریم‌‌هایی که از سوی کشورهای غربی اعمال می‌شود، متخصصان کشورمان با ارائه نتایج علمی در معتبرترین مجامع علمی جهان می‌درخشند و این پیشرفت از سوی این کشورها انکارناپذیر است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: مقاله‌های پذیرفته شده در  کنفرانس گیاه‌پزشکی اروپا فقط جنبه علمی ندارد، بلکه کاربردی هستند.

کمالی عنوان کرد: این مقاله‌ها توسط دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید باهنر کرمان نگاشته شده است و من استاد راهنمای این مقاله‌ها هستم.

وی گفت: "بررسی تأثیر عصاره اتانولی گیاه اسفند روی مرگ و میر و رشد و نمو تریپس پیاز" نوشته حکیمه نجمی‌زاده و کمال احمدی و "بررسی تاثیر برخی عصاره‌های گیاهی بر روی شته مومی کلم" نوشته  یکتا بنی‌آدمی و کمال احمدی ازجمله مقاله‌هایی است که در کنفرانس مذکور پذیرش شده است.

احمدی "ارزیابی تأثیر استامیپراید و هگزافلومورون و نیمارین روی پسیل پسته" نوشته فاطمه شجاعی و کمال احمدی و "تاثیر دور کنندگی عصاره زیتون تلخ روی شته سیاه باقلا" نوشته آسیه سالاری سبزه‌واران و کمال احمدی را از دیگر مقاله‌های پذیرش شده در کنفرانس گیاه‌پزشکی اروپا ذکر کرد.

وی ابراز داشت: همچنین مقاله "تأثیر عصاره متانولی زیتون تلخ و استامیپراید روی مرگ و میر و رشد و نمو سفیدبالک گلخانه" نوشته مهسا دهقانی احمدی و کمال احمدی در معتبرترین کنفرانس گیاه‌پزشکی اروپا در کشور آلمان پذیرش شد.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول