اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی کرمان برگزار می‌شود

مسابقات هندبال دانشجویان پیام‌نور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کرمان گفت‌:‌ مسابقات قهرمانی هندبال دانشجویان پسر دانشگاه‌های پیام‌نور به میزبانی این دانشگاه ‌برگزار می‌شود.

مسابقات هندبال دانشجویان پیام‌نور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید تابلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی ‌هندبال دانشجویان پسر دانشگاه‌های پیام‌نور اظهار داشت: این مسابقات از 24 تا 29 ‌اردیبهشت جاری ‌به مدت یک هفته به میزبانی دانشگاه پیام‌نور استان کرمان بر‌گزار می‌شود.

وی بیان داشت: این مسابقات با حضور 13 تیم و با حضور 221 دانشجو‌ از سراسر کشور دنبال می‌شود. 

تابلی افزود: افتتاحیه این مسابقات ساعت 20 و 30 دقیقه امشب در سالن 22 بهمن کرمان با حضور تیم‌های شرکت کننده و مسئولان استان بر‌گزار می‌شود‌.

وی عنوان کرد: رشد و توسعه ارزش‌های نهفته ورزشی در کنار مهارت و علم‌آموزی‌ از اهداف ورزش در دانشگاه پیام‌نور است.

تابلی افزود‌: گسترش ورزش‌های همگانی و تفریحی باید همه اقشار جامعه دانشگاهی را در بر‌گیرد تا بتوانیم شاهد فواید ارزنده آن در دانشگاه‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: شادابی، نشاط و پرورش خصلت پهلوانی و ارزش‌های موجود در ورزش است که منجر به خود‌باوری دانشجویان می‌شود‌ که با برگزاری این مسابقات می‌توان این ویژگی‌ها را در جامعه نهادینه کرد.

تابلی ابراز داشت: امروز، جوانان تحصیل کرده ما هوشیار هستند و گام به گام مراحل عالیه تحصیلی و پیشرفت را پشت سر می‌گذارند که این مهم فقط به زمینه‌های علمی محدود نمی‌شود و باید در زمینه‌های ورزشی هم پیشرفت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ورزش و فعالیت‌های بدنی نه تنها به‌عنوان پشتیبان بلکه به‌عنوان پیش‌نیاز توسعه و پیشرفت مورد توجه است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کرمان گفت: ورزش در کنار تحصیل و تهذیب برای دانشجویان مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

تابلی ابراز داشت: در حال حاضر و در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی که از سوی دشمنان مورد تحریم قرار گرفته‌ایم، جوانان ما دست از تلاش و ممارست برنداشته و در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی ورزشی افتخارات زیادی را آفریده‌اند.

وی در مورد گسترش ورزش در جامعه گفت‌: دانشجویان به‌عنوان جوانان آینده‌ساز کشور و نمایندگان جامعه دانشگاهی نقش اساسی و مهمی در اشاعه فرهنگ اسلامی ایفا می‌کنند‌ و ورزش به سهم خود می‌تواند موجبات تسریع این روند را فراهم آورد. 

تابلی افزود: امروزه به دلیل افزایش جمعیت دانشجویی کشور، تنوع سلیقه‌ها و خواسته‌های آنها در زمینه فعالیت‌های ورزشی و گرایش به رشته‌های متنوع ورزشی، مدیران دانشگاه‌ها باید بستر مناسبی برای توسعه ورزش همگانی و تفریحات سالم فراهم کنند تا موجبات ارتقای کیفیت زندگی و رسیدن به یک جامعه سالم محقق شود.

وی اذعان داشت: برنامه‌ریزی در مورد ورزش نه تنها در جوامع دانشجویی بلکه به طور کلی در ساختار آموزشی کشور باید به صورت هدفمند اداره شود.

تابلی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور استان کرمان با 30 مرکز و واحد و تحصیل بیش از 43 هزار دانشجو در این مراکز و واحدها‌ گفت‌: ‌بیش از 25 درصد جمعیت دانشجویی در مراکز و واحدهای پیام‌نور استان کرمان مشغول به تحصیل هستند‌.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول