اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در معصوم‌زاده بجنورد

قبر هم در بجنورد گران شد/ هر قبر 2 میلیون و 350 هزار تومان

خبرگزاری فارس: افزایش قیمت سرسام آور قبر در بجنورد گویا تمامی ندارد و اخیراً قیمت هر قبر در معصوم‌زاده این شهر با دو میلیون و 350 هزار تومان برای دفن اموات واگذار می‌شود.

قبر هم در بجنورد گران شد/ هر قبر 2 میلیون و 350 هزار تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قیمت هر قبر در این شهر پیش از افزایش 400 هزار تومانی، در اواخر سال گذشته یک میلیون و 950 هزار تومان بود.

این قبرها که به صورت چهار طبقه توسط اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد اجرا شده، از خانواده متوفی به ازای هر قبر دو میلیون و 350 هزار تومان پیش از تدفین دریافت می‌شود.

افزایش قیمت قبر در بجنورد در حالی است که 10 سال پیش اداره بهداشت شهرستان به خاطر مسائل و مشکلات بهداشتی دفن هرگونه اموات در صحن امام‌زاده سیدعباس(ع) بجنورد معروف به معصوم‌زاده را ممنوع کرد.

هم‌اکنون کار احداث و واگذاری قبرهای چهار طبقه و پنج طبقه در این مکان توسط اوقاف و امور خیره در سطح وسیعی در حال انجام بوده و بدون آنکه دستگاهی در این زمینه نظارت کند، احداث قبور و دفن اموات ادامه دارد.

به گزارش فارس، رئیس شورای اسلامی بجنورد در نشست خبری سال گذشته شورای شهر رئیس شورای اسلامی بجنورد، شورای بهداشت این شهرستان بر جلوگیری از ساخت آرامگاه‌های جدید تاکید کرده بود.

سیدمحمد لنگری در این نشست گفته بود: با وجود ممنوعیت ساخت آرامگاه جدید در صحن این بارگاه امام‌زاده، لیکن ساخت و توسعه آرامگاه‌ها در این محل همچنان ادامه دارد.

به گفته وی،‌ ساخت قبور در این محل در قالب آرامگاه‌های چهار و پنج طبقه انجام و بابت هر قطعه از آن مبالغ هنگفتی از خانواده اموات دریافت می‌شود.

لنگری این اقدام اوقاف و امور خیریه را موجب تضییع حقوق خانواده‌های اموات اعلام و یادآور شده است: افزایش نجومی قیمت‌ آرامگاه‌ها در بارگاه امام‌زاده سیدعباس(ع) بجنورد همه ساله صورت می‌گیرد و این افزایش تحمیلی است.

رئیس شورای اسلامی بجنورد اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با فروش این قبور بیش از 40 میلیارد ریال نصیب اوقاف و امور خیریه شده است، این در حالی است که اجرای طرح‌ها در بارگاه امام‌زاده سیدعباس(ع) با کندی انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه با وجود خدمات متعددی که شهرداری به این مجموعه ارائه می‌کند، لیکن اوقاف و امور خیریه حتی یک ریال به شهرداری پرداخت نکرده است، یادآور شد:‌ رسانه‌ها باید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

بر اساس مصوبه شورای بهداشت در سال‌ 80 دفن اموات به سبب مشکلات بهداشتی در بارگاه امام‌زاده سیدعباس(ع) بجنورد ممنوع شده بود.

امام‌زاده سیدعباس بن‌موسی بن‌جعفر(ع) در جنوب شهر بجنورد قرار گرفته و در آن، آرامگاه‌های جدید چهار و پنج طبقه احداث شده و مردم اموات خود را در این محل دفن می‌کنند.

پیگیری‌های خبرنگار فارس برای شنیدن صحبت‌های رئیس اوقاف و امور خیریه بجنورد مثل دوره‌های قبل به نتیجه نرسید.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول