اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

روزانه 2 هزار نفر از مقبرةالشعرای تبریز بازدید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از بازدید روزانه بیش از 2 هزار گردشگر داخلی و خارجی در تعطیلات نوروزی از مقبرةالشعرای تبریز خبر داد.

روزانه 2 هزار نفر از مقبرةالشعرای تبریز بازدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی علی داننده اظهار داشت: این بازدید‌ها به صورت تورهای گردشگری داخل کشور و همچنین از کشورهای همجوار همچون جمهوری آذربایجان، ‌باکو،‌ نخجوان، ترکیه و اتریش و انگلستان هستند.

وی مجموع بازدیدکنندگان از مقبرةالشعرای تبریز را در سال گذشته بیش از 500 هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین از بازسازی این بنای تاریخی فرهنگی خبر داد و گفت: در سال گذشته این مجموعه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به طور کامل مرمت شده و از لحاظ فرهنگی نیز غنی‌سازی شده است.

وی ایجاد ویترین‌های کتب شعرای معاصر، نورپردازی مناسب داخل بنا و نصب ده‌ها اثر هنری از هنرمندان استان در این مجموعه را از دیگر فعالیت‌های انجام یافته در مقبرةالشعرای تبریز عنوان کرد.

مقبرةالشعرای تبریز آرامگاه شاعران نامی کشور از جمله شهریار، خاقانی‌شروانی، اسدی‌طوسی و قطران تبریزی است که در ضلع شمالی بقعه سیدحمزه در محله قدیمی سرخاب واقع شده است.

انتهای پیام/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول