اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

بزرگان آذربایجان مدفون در مقبرة‌الشعرا معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بزرگان شعر، عرفان، اخلاق و علمی آذربایجان در 6 هزار و 500 مترمربع مقبرةالشعرا معرفی می‌شوند.

بزرگان آذربایجان مدفون در مقبرة‌الشعرا معرفی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز علی داننده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت برگزاری کنگره بزرگداشت بین‌المللی آیت‌الله سیدعلی قاضی در تبریز برگزار شد، توجه به بزرگداشت مفاخر آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: با توجه به فرارسیدن سالگرد ارتحال سید علی قاضی در هشتم بهمن مراحل مقدماتی برگزاری همایش گرامیداشت ایشان نیز آغاز می‌شود.
داننده بیان کرد: در کنگره بزرگداشت سید علی قاضی تلاش می شود تا به سئوالات عمده در حوزه عرفان اسلامی پاسخ گفته شود و عرفان شیعی و اسلامی تبیین شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر مکاتب عرفانی متعددی در داخل و خارج وجود دارد که نحوه سیر و سلوک آنان مورد سئوال بوده و در این میان نحوه سیر و سلوک بزرگان شیعی نیز مورد سئوال است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در این همایش شخصیت‌های برجسته اخلاقی و علمی حضور خواهند داشت تا بار علمی همایش به سطح قابل توجهی افزایش یابد.
داننده ادامه داد: البته فراخوان این همایش به صورت عمومی خواهد بود و در مدت روزهای آتی محل دبیرخانه، محورهای همایش و موضوعات دیگر مشخص خواهد شد.
وی تاکید کرد: تالیف کتب متعدد در زمینه معرفی این شخصیت بزرگ مورد توجه قرار دارد و در زمینه ساخت فیلم مستند جدید از زندگی این شخصیت نیز توجه و تجدیدنظر مورد توجه قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به جایگاه رفیع شخصیت سید علی قاضی تلاش می‌شود تا بعد بین‌المللی این همایش نیز مورد توجه باشد.
وی بر ماندگاری شخصیت‌های بزرگ فقهی در فضای مجازی و حقیقی تاکید کرد و افزود: بزرگان شعر،ادب و عرفان باید در فضاهای مختلف شهری معرفی شده و باید در این راستا فضایی متناسب و آبرومند تعبیه شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول