اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

تحکیم بنیان خانواده از مباحث جدی آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تحکیم و ارتقای بنیان خانواده از مباحث جدی در نظام آموزش و پرورش است.

تحکیم بنیان خانواده از مباحث جدی آموزش و پرورش است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید رضا وردی پیش از امروز در همایش "روز خانواده اسلامی" در بیرجند اظهار داشت: یکی از مباحثی که امروزه در آموزش و پرورش بسیار مورد توجه است موضوع خانواده است.
وی تصریح کرد: به دنبال جهانی شدن و ورود اینترنت و ماهواره به فضای جامعه این امور سبب فروپاشی خانواده‌ها شده و در سطح خانواده‌ها تزلزل ایجاد کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: آموزش و پرورش در راستای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و آموزش مناسب آنها تلاش می‌کند.
وردی با اشاره به هوشمند سازی مدارس افزود: هوشمندسازی مدارس کشور سیاستی مناسب و تأثیرگذار از سوی آموزش و پرورش در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان، آگاهسازی بیشتر آنان با مسائل مختلف آموزشی و تربیتی سالم و مناسب از راه نرم‌افزاری‌های مناسب کامپیوتری و آموزش دانش‌آموزان با استفاده از تصویرهای مناسب کامپیوتری علاوه بر گفتار از طریق معلمان است.
وی ایجاد مدارس قرآنی، برنامه‌های مختلف ورزشی در مدارس، اجرای طرح نور یا حفظ قرآن کریم، بر گزاری اردوهای مختلف، برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده و برگزاری دوره‌های آموزش مهارت زندگی در آموزش و پرورش را در راستای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و کمرنگ کردن تأثیر محیط‌های مختلف از جمله ماهواره‌ها و فضای سایبری بر روی تربیت دانش‌آموزان دانست.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن در بحث جنگ نرم بیکار ننشسته است، ادامه داد: امروزه بسیاری از الگوها و ارزش‌ها و خواسته‌هایی که جوانان دارند نسبت به گذشته تغییر کرده و بسیاری از آنها برگرفته از تأثیراتی است که دشمنان بر روی جوانان جامعه گذاشته‌اند.
وردی یکی از مهم‌ترین دلایل تعطیلی پنج‌شنبه مدارس را تأثیر گذاری خانواده‌ها بر دانش آموزان دانست و گفت: تعطیلی پنج‌شنبه مدارس گامی مؤثر و مناسب در راستای تأثیرگذاری خانواده‌ها در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان است.با انجام این طرح دانش‌آموزان از تأثیرات اخلاقی خانواده در راستای تربیت و اخلاق  درست استفاده می‌کنند.
 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: آموزش و پرورش برای اقدامات مناسب در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان نیازمند همکاری خانواده‌ها و کمک دستگاه‌های اجرایی با این نهاد است.
وردی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج یک نهاد مردمی و خودجوش است و در تمامی صحنه‌هایی که نظام اسلامی نیاز دارد حضور فعال و گسترده دارد.
انتهای پیام/خ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول