اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌دنبال اجرای طرح رحمت در چهارمحال و بختیاری؛

1000 کارگر با اصول تحکیم بنیان خانواده آشنا شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره آموزش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح ملی رحمت افزون بر یک‌هزار کارگرصنعتی در این استان آموزش‌های تحکیم بنیان خانواده براساس الگوهای قرآنی را فرا گرفتند.

1000 کارگر با اصول تحکیم بنیان خانواده آشنا شدند
مجید توکلی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: فراگیری آموزه‌های حیات بخش قرآن و سیره نبوی(ص)، عترت طاهره و تحکیم بنیان خانواده از جمله محورهای مورد بحث در این دوره‌های آموزشی محسوب می‎شود.
وی با بیان اینکه طرح ملی رحمت از سال 85  از سوی مرکز امور زنان و خانواده وزارت کشور و با همکاری مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز شده است، گفت:  تقویت و تعالی فرهنگ اسلامی، تعمیق باورهای دینی خانواده‌ها به منظور تحکیم بنیان خانواده از جمله اهداف برگزاری این طرح به‌شمار می‎رود.
توکلی خاطرنشان کرد: این طرح هم اکنون نیز بامحتوایی غنی و روند اجرایی مناسب در نقاط مختلف کشور در دست اجرا است.
سرپرست اداره آموزش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از برگزاری سه دوره آموزشی طرح رحمت در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با برگزاری این سه دوره آموزشی بیش از  150 کارگر شاغل در کارخانجات این استان در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.
وی بر ضرورت برگزاری این دوره‌های آموزشی در راستای تقویت بنیان خانواده‌ها در این استان، گفت: خانواده یک اجتماع برنامه‌ریزی شده و سازمان یافته است و از آن می‌توان به واحد بنیادین جامعه یا سنگ‌بنای اجتماعی تعبیر کرد.
توکلی با اشاره به چشم‌انداز خانواده سالم، گفت: با تقویت ایده‌ جهانی‌سازی در دو دهه‌ اخیر که فرایند جهانی شدن سرمایه‌داری و در نوردیدن مرزهای جغرافیایی، ملی و فرهنگی است، سرمایه‌داری نوین به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با گستره‌ی فراملی توجه کرده است که نتیجه آن تربیت انسان‌هایی به‌عنوان شهروند جامعه‌ واحد جهانی است. 
وی ارتقای سطح فرهنگی و تربیتی اعضای خانواده به منظور ایفای نقش آن در سلامت و بهبود فرهنگی جامعه را از جمله اهداف ایجاد خانواده سالم برشمرد و گفت: تحقق دیدگاه اسلام در راستای اهمیت جایگاه، منزلت و کارکردهای خانواده در نظام اسلامی، حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده و پیشگیری از تزلزل و فروپاشی آن، آگاهی افراد خانواده نسبت به حقوق و وظایف یکدیگر و زدودن نگرش‌های غلط جامعه از دیگر این اهداف به‌شمار می‎رود.
از زمان اجرای طرح ملی رحمت در استان چهارمحال و بختیاری تاکنون افزون بر 25 دوره آموزشی در واحدهای صنعتی استان برگزار شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول