اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

ازدواج اسلامی ضرورت تحکیم بنیان خانواده‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق گفت: تحکیم بنیان اعتقادی خانواده و تواناسازی و هدایت آن در مسیر الهی و فرهنگ اسلامی در گرو ازدواج بر مبنای دستورات اسلامی است.

ازدواج اسلامی ضرورت تحکیم بنیان خانواده‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: دین مقدس اسلام دستورات مؤکدی پیرامون خانواده، همسر و روابط بین آنها دارد که باید به عنوان الگویی مناسب برای ازدواج جوانان مدنظر قرار گیرد.
امام جمعه بافق با بیان اینکه نامگذاری سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز ازدواج الگوی مناسبی در زمینه امر ازدواج ارائه می‌کند، افزود: این روز می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا با جمع‌بندی آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی جوانان برای ازدواج و گزینش همسر، به ترویج فرهنگ جمع‌گرایی، ساده زیستی و قناعت‌ورزی بیش از پیش پرداخته شود که این مسئله از وظایف خطیر متولیان امر فرهنگ در میهن عزیز اسلامی به شمار می‌رود.
وی اسلام را به عنوان مکتبی انسان‌ساز که بیشترین عنایت را به تکریم و تعالی خانواده دارد، معرفی کرد و یادآور شد: خانواده کانون تربیت و مهد مودت و رحمت و سعادت و شقاوت جامعه انسانی است که هدف از تشکیل آن تأمین نیازهای مادی، عاطفی و معنوی انسان است.
امام جمعه بافق فلسفه ازدواج را تداوم نظام خلقت و نسل آدمی خواند و از والدین و متولیان امور خواست تا فرهنگ ازدواج را نهادینه، ازدواج را تسهیل کنند و راه ازدواج جوانان را مسدود نکنند. 
سلیمانی در ادامه به آغاز اعزام حجاج بیت‌الله الحرام از استان یزد اشاره کرد و گفت: حاجیان باید با اندیشه و عمل خالص و دور از هرگونه ظواهری به معنویات حج بپردازند و از هرگونه برنامه‌های جانبی که باعث دوری از معنویات می‌شود، خودداری کنند. 
وی با اشاره به مراسم برائت از مشرکین در حج خاطرنشان کرد: زائران باید پیام انقلاب و برائت خود را به جهان و به امت اسلام ابلاغ کرده و به وظیفه انقلابی و الهی خود عمل کنند.
امام جمعه بافق کعبه را مرکز قیام مردم خواند و افزود: حج یک حرکت سیاسی و عبادی است و محل تجمع همه مسلمانان از ملیت‌های مختلف است که این موضوع دستاوردهای زیادی را به همراه داشته است.
وی ایمان دانش‌آموزان را بزرگ‌ترین قدرت نرم در برابر توطئه‌های استکباری عنوان کرد و گفت: دشمن فکر و اندیشه جوانان و نوجوانان ما را هدف قرار داده است و تنها راه مقابله با دنیای شیطانی استکبار مجهز شدن به سلاح ایمان، تقوا و دانش است.
سلیمانی خاطرنشان کرد: الگوی دانش‌آموزان بسیجی و ولایتمدار نسل حاضر باید شهید فهمیده و دانش‌آموزان شهید باشد زیرا آنها نشان‌‌دهنده راه عزت و سربلندی به دانش‌آموزان هستند.
امام جمعه بافق با یادآوری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، خواهان برگزاری باشکوه‌تر هفته بسیج دانش‌آموزی شد.
وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته نیز با تسلیت شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت جواد الائمه(ع) ضمن بیان نکاتی ارزنده از کلام آن امام معصوم به بیان گوشه‌هایی از شخصیت بارز حضرت جواد الائمه (ع) اشاره کرد و در ادامه مردم را به فراگیری و عمل به سیره ائمه معصومین (ع) به ویژه امام جواد (ع) فرا خواند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول