اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

تحکیم بنیان خانواده مبتنی بر تئوری‌های دینی باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: تحکیم بنیان خانواده باید مبتنی بر تئوری‌های دینی باشد و در این زمینه نمی‌توان تئوری جدایی دین از سیاست را مطرح کرد.

تحکیم بنیان خانواده مبتنی بر تئوری‌های دینی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه هم‌اندیشی مدرسان و مشاوران استان خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی می‌تواند مبنای سعادت و شقاوت افراد باشد.
وی افزود: خانواده به عنوان تاثیری که در انسان‌سازی و تکامل اجتماعی افراد دارد می‌تواند مهم‌ترین عامل دفاعی در جنگ نرم باشد.
وی بیان داشت: به دلیل غفلت‌های صورت گرفته که منشأ آن خود خانواده است و یا اشتباهاتی که نهادهای آموزشی در دوران بعد و قبل از انقلاب مرتکب شده‌اند در خانواده‌ها با آسیب‌های جدی مواجه شده‌ایم و آمارهای
نگران کننده‌ای در حوزه طلاق و آسیب اجتماعی وجود دارد.
وی در مورد عوامل فروپاشی خانواده‌ها گفت: عوامل مختلفی از قبیل اقتصادی، اجتماعی و عدم شناخت و آگاهی کافی در بین جوانان سبب فروپاشی خانواده‌ها شده است.
غفاری ادامه داد: در این طرح تلاش شده تا روی بعد شناخت‌شناسی یعنی ازدواج آگاهانه توجه ویژه‌ای شود.
وی افزود: برای مقابله با فروپاشی خانواده‌ها باید از تئوری‌های غربی و مبتنی بر لیبرالیسم و سکولاریسم که هیچ نتیجه‌ای تاکنون از آنها نگرفته‌ایم فاصله بگیریم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از علت‌هایی که سبب شده است در زمینه علم کمی عقب بمانیم استفاده از تئوری‌های غربی در علوم انسانی به ویژه در مسایل خانواده و روان شناسی است.
وی گفت: تحکیم بنیان خانواده باید مبتنی بر تئوری‌های دینی باشد و خاستگاه آن بسیار واضح و مشخص است و در این زمینه نمی‌توان تئوری جدایی دین از سیاست را مطرح کرد.
غفاری بیان داشت: از 86 میلیارد تومان بودجه شاخص های فرهنگی هدف اصلی و اولیه تمام دستگاه‌ها و نهادهای آموزشی باید تحکیم بنیان خانواده باشد و با اجرای این طرح کارهای اولیه آن در حال اجرا است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول