اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار مرکزی:

تحکیم بنیان خانواده نیاز به شناسایی آسیب‌ها دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار مرکزی گفت: از آنجا که امروز دشمنان بنیان خانواده را هدف گرفته‌اند باید به منظور حفظ و تحکیم بنیان خانواده آسیب‌های موجود در حوزه بانوان و خانواده را به صورت دقیق شناسایی کنیم.

تحکیم بنیان خانواده نیاز به شناسایی آسیب‌ها دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالقاسم نصرالهی ظهر امروز در ششمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: از آنجا که امروز دشمنان بنیان خانواده را هدف گرفته‌اند می‌طلبد مسئولان در زمینه تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی با جدیت تلاش کنند.
وی اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره برد و اجازه نداد دشمنان با استفاده از ماهواره و شبکه‌های اینترنتی، فساد و بیبند و باریهای اخلاقی را در جامعه گسترش دهند.
نصرالهی با بیان اینکه با وجود داشتن دشمنانی که هر لحظه برای نابودی کشور توطئه و برنامه‌ریزی میکنند و برای رسیدن به نیت شوم خود از هیچ گزینه‌ای دریغ نمیکنند، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر نظام خانواده در معرض هجوم عوامل فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است که باید برای مقابله با آن به تحکیم بنیان خانواده بیشتر توجه داشت.
معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار مرکزی به نقش زنان در حفظ و تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: زنان مایه سکون، سلامتی، تعادل، تحکیم، آرامش و انس نظام خانواده هستند و در این راستا مهم‌ترین نقش را ایفا میکنند.
فرماندار اراک نیز در ادامه بر ضرورت ایجاد امکانات برابر در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته استان مرکزی تاکید کرد.
مسلم پورقاسمیان افزود: نباید اجازه داد مشکلات و کمبودهای اندک در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته به مشکلات بزرگ و چالشی تبدیل شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر دختران روستایی با مشکلاتی همچون افزایش سن ازدواج، مشکلات اقتصادی و نبود امکانات تفریحی و ورزشی مواجه هستند که عدم رفع این مشکلات در آینده مشکلات روحی و روانی را در آنها ایجاد خواهد کرد.
فرماندار اراک با بیان اینکه توزیع برابر امکانات و برقراری عدالت اجتماعی یکی از مهم‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی است، بیان داشت: بر‌اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، روستاها و نقاط محروم باید از امکانات برابر برخوردار شوند که این تاکید قانون رسالت مسئولان را سنگین می‌کند.
پورقاسمیان همچنین بر ضرورت ارائه آموزش مهارت‌های مختلف به روستاییان تاکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی خانه‌های کارآفرینی در روستاهای محروم و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد کار روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این فرمانداری آمادگی دارد تسهیلات لازم در این بخش را به متقاضیان واگذار کند.
اشرف جواهری مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری نیز گفت: بخشی از مشکلات زنان و دختران روستایی را می‌توان با برگزاری جلسات کارشناسی حل و فصل کرد که می‌طلبد فرمانداران در کارگروه‌های بانوان و خانواده حضور یابند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول