اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت می‌گیرد

اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کردستان در سالن دولت استانداری به ضرورت اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در استان اشاره کرد.

وی فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی را از ضروریات اجرای برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری عنوان کرد و افزود: برای اجرای بهتر و مطلوب این برنامه نیازمند همکاری و تعامل همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و مردم هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: حفظ منابع، توزیع بهره‌وری مطلوب از خدمات نظام سلامت از اهداف اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری است.

قدیمی در ادامه یکی از اقدامات اساسی در این برنامه را جلب مشارکت افراد تاثیرگذار ذکر و تصریح کرد: باید با فراهم کردن بسترهای فرهنگی لازم و راه‌اندازی نهضت فرهنگی در بین مردم به استانی الگو تبدیل شویم.

وی یادآور شد: در حوزه سلامت و درمان به دلیل عدم استقرار پزشک خانواده در مناطق شهری با یکسری تعارض و چالش‌ها روبه‌رو هستیم و با وجود هزینه‌های زیاد در این زمینه باز هم مردم احساس نارضایتی دارند.

قدیمی به معضل قلیان‌سراهای شهرستان قروه اشاره کرد و گفت: استان کردستان در زمینه جمع‌آوری قلیان‌سراها از استان‌های پیشتاز و مطرح کشوری بوده و دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اولین دانشگاهی است که این مسئله را به وزارت بهداشت انتقال داده است.

وی اضافه کرد: در قانون برنامه چهارم ماده 32 بند ج سطح‌بندی خدمات تعیین شده و برای شبانه‌روزی کردن مراکز درمانی و استقرار پایگاه‌های سلامت در مناطق باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت کند.

قدیمی در مورد فرسوده بودن ساختمان مرکزی درمانی شهرستان سروآباد گفت: ساخت این ساختمان در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان است که امیدواریم در سفر چهارم هیئت دولت اعتبارات برای ساخت آن لحاظ شود و از نظر زمین و امکانات هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: تامین نیروی پزشک و دندانپزشک برای مناطق سروآباد و دهگلان همیشه در اولویت‌ کاری این دانشگاه بوده است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول