اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تولید آلومینیوم تا پایان سال به 400 هزار تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیش‌بینی تولید 401 هزار تن آلومینیوم تا پایان سال جاری در کشور خبر داد.

تولید آلومینیوم تا پایان سال به 400 هزار تن می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک وجیه‌الله جعفری ظهر امروز در کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم در اراک اظهار داشت:  میزان صادرات محصولات معدنی کشور در سال گذشته بیش از 12.5 میلیارد دلار و سهم محصولات معدنی از صادرات غیر‌نفتی 31 درصد بود که نسبت به سال 89 از رشد 42 درصدی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته همچنین 45 میلیارد دلار صادرات غیر‌نفتی داشتیم که امسال پیش‌بینی می‌شود تا مرز 70 میلیارد دلار محقق شود.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت توسعه واحدهای آلومینیوم با رعایت مسائل زیست محیطی را از برنامه‌های بخش صنعت و معدن عنوان کرد و ادامه داد: شهر اراک همواره بیشترین دغدغه را در رعایت مسائل زیست محیطی داشته که انتظار می‌رود با حمایت مسئولان و سرمایه‌گذاری‌ها این دغدغه برطرف شود.

وی سبکی،استحکام بالا، سادگی در بازیافت، مقاومت در برابر خوردگی و عدم نیاز به انرژی زیاد را از ویژگی‌های آلومینیوم عنوان کرد و افزود: این شرایط موجب شده که آلومینیوم در مقایسه با سایر فلزات از مزیت‌های بیشتری برای مصرف برخوردار باشد.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به میزان تولید جهانی آلومینیوم در سال 2011 بیان داشت: در سال 2011 بالغ بر 143.5 میلیون تن آلومینیوم در جهان تولید شده  که 17.8 میلیون تن آن سهم چین و 328 هزار تن سهم ایران است.

جعفری گفت: در سال گذشته میزان تولید آلومینیوم نسبت به سال 89 از رشد 8.5 درصدی برخوردار بود، این در حالی است که رشد تولید جهانی هفت درصد بوده است.

وی بر ضرورت تلاش بیشتر برای تولید آلومینیوم در کشور تاکید و خاطر‌ نشان کرد: در سال گذشته میزان مصرف ظاهری آلومینیوم در محصولات 347 هزار تن بوده و سرانه مصرف فعلی نیز 4.5 کیلوگرم است که با سرانه جهانی فاصله زیادی نداریم.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه  آلومینیوم یک فلز استراتژیک است که می‌تواند اثرات مثبتی در کشور داشته باشد خاطر ‌نشان کرد: امروز سه پارامتر مواد اولیه، انرژی و مواد کربنی 80 درصد از قیمت تمام شده آلومینیوم را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفری افزود: در حال حاضر در کشور ذخائری برای مواد اولیه وجود دارد که استحصال آن به دلایل مختلف هم‌اکنون امکان‌پذیر نیست که تلاش به منظور استحصال مواد اولیه در حال انجام است.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور استفاده از آلانیت گفت: استحصال از این ماده با مسائل زیست محیطی همراه است، پژوهش‌هایی در این زمینه انجام شده که می‌تواند با توجه به ذخیره فراوان پشتوانه خوبی برای تولید آلومینیوم باشد.

جعفری با تاکید بر اینکه مشکلی از نظر تامین مواد اولیه برای تولید آلومینیوم وجود ندارد خاطر‌ نشان کرد: خوشبختانه در بحث انرژی برای تولید آلومینیوم نیز مشکلی وجود ندارد که با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان تولید این محصول را در کشور گسترش داد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تولید مواد کربنی بیان داشت: در بحث مواد کربنی نیز به نتایجی رسیدیم که در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید انبوه این محصول خواهیم بود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول