اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال 90

25 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: 25 میلیون و 459 هزار دلار کالای صنعتی و معدنی در سال 90 از گمرک همدان صادر شد.

25 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از همدان صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: 25 میلیون و 459 هزار دلار کالای صنعتی و معدنی در سال 90 از گمرک همدان صادر شد.

وی گفت: این میزان صادرات که 27.7 درصد از صادرات استان را تشکیل می‌دهد از نظر وزنی 124 هزار تن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: سیمان به عنوان مهم‌ترین کالای صادراتی استان با صادراتی به ارزش 7 میلیون و 941 هزار دلار به تنهایی از نظر ارزش 9 درصد و از نظر وزنی 62 درصد صادرات استان را به نام خود ثبت کرده که اهمیت این محصول را مشخص می‌کند.

وی ابراز داشت: طی مدت یاد شده چینی‌آلات بهداشتی با صادرات 4 میلیون و 12 هزار دلاری و چهار درصدی از صادرات همدان، در رده هفتم کالای صادراتی استان بوده است.

فرشچی‌موحد ادامه داد: کاشی یک میلیون و 965 هزار دلار، ظروف آلومینیومی با صادرات یک میلیون و 608 هزار دلار از دیگر کالاهای صادراتی این بخش به شمار می‌رود.

وی گفت: از این صادرات در این بخش بیش از 2.5 میلیون دلار آن در زیربخش مواد شیمیایی بوده که مهمترین کالای آن نیز رزین با صادرات یک میلیون و 602 هزار دلاری است که با 2 هزار و 242 درصد رشد بالاترین میزان رشد را در میان محصولات صادراتی استان به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ابراز داشت: کالاهای صادراتی بخش صنایع و معادن از گمرک استان، شامل 43 قلم بوده که مهمترین آن‌ها به غیر از موارد فوق جار و بطر شیشه‌ای، لوله پی وی سی، موکت و محصولات غذایی بوده است.

وی گفت: این کالاها به 17 کشور بزرگ جهان شامل انگلستان، ایتالیا، ارمنستان، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، هند، مالزی، امارات، عراق، ترکیه، سوریه، اتیوپی اکوادور و پرو صادر شده است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول