اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور احمدی‌نژاد

15 طرح صنعت و معدن گیلان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 15 طرح صنعتی و معدنی با اشتغالزایی یک‌هزار و 369 نفر با حضور رئیس جمهور در این استان خبر داد.

15 طرح صنعت و معدن گیلان افتتاح می‌شود

محمدحسین اصغریان امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت مجموع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر 3 هزار و 310 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: طرح داروهای ضد سرطان سبحان انکولوژی با ظرفیت سالانه یک میلیون تن و سرمایه‌گذاری 600 هزار میلیون ریال با زیربنای 25 هزار مترمربع و اشتغالزایی 170 نفر با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی افتتاح معدن مارن نیاول تولید کننده مارن با ظرفیت سالانه 700 هزار تن و سرمایه‌گذاری 25 هزار و 430 میلیون ریال به مساحت 6 میلیون مترمربع در سیاهکل دیلمان و اشتغالزایی 24 نفر را از پروژه‌های افتتاحی با حضور رئیس جمهور عنوان کرد.

اصغریان به افتتاح طرح سنگ آهک نیاول تولید کننده آهک با ظرفیت 520 هزار تن در سال اشاره کرد و افزود: این طرح با اشتغالزایی 25 نفر در مساحتی بالغ بر 6 میلیون مترمربع در منطقه سیاهکل دیلمان افتتاح می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مجتمع فولاد سبز گیلان تولید کننده پروفیل آهنی از پروژه‌های افتتاحی در سفر احمدی‌نژاد به گیلان است، تصریح کرد: پروژه مذکور با ظرفیت سالانه 27 هزار تن و سرمایه‌گذاری 40 هزار میلیون ریال در شهرک صنعتی تالش با اشتغالزایی 40 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع دخانیات گیلان تولید کننده سیگار و توتون خاطرنشان کرد: سالانه 24 میلیارد نخ سیگار در این مجتمع تولید می‌شود ضمن اینکه برای 400 نفر اشتغالزایی می‌کند.

اصغریان تولید قطعات لاستیکی خودرو را از دیگر طرح‌های افتتاحی رئیس جمهور به گیلان برشمرد و بیان کرد: این طرح با ظرفیت چهار هزار تن و سرمایه‌گذاری 120 هزار میلیون ریال با اشتغالزایی 240 نفر در شهر صنعتی رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به تولید انواع رنگ خودرو، صنعتی و رنگ روغن در سفر احمدی‌نژاد به این استان اشاره کرد و گفت: طرح دوپلی پارس با ظرفیت سالانه 6 هزار تن و سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیون ریال با 20 نفر اشتغالزایی در شهر صنعتی رشت افتتاح می‌شود.

وی طرح‌های فیلم پلی اتیلن مشبک و فیلم پلاستیکی و همچنین طرح دستکش‌های خانگی و صنعتی را از پروژه‌های افتتاحی رئیس جمهور به گیلان عنوان کرد و بیان داشت: طرح‌های مذکور با سرمایه‌گذاری 31 هزار میلیون ریال و اشتغالزایی 60 نفر در شهر صنعتی رشت به بهره‌برداری می‌رسند.

اصغریان تولید روغن سبوس برنج با تولید سالانه 45 هزار تن را یکی از طرح‌های افتتاحی سفر احمدی‌نژاد به گیلان معرفی کرد و یادآور شد: این طرح با سرمایه‌گذاری 40 هزار میلیون ریال و اشتغالزایی 30 نفر در شهرک صنعتی صومعه‌سرا افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تولید کاغذ کرافت از ضایعات کاغذ و مقوا و الکتروموتور یونیورسال لوازم خانگی را از دیگر طرح‌های افتتاحی رئیس جمهور به استان اعلام کرد و اذعان داشت: بالغ بر 27 هزار و 500 میلیون ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده که با اشتغالزایی 59 نفر در شهرک صنعتی نقره ده آستانه اشرفیه به بهره‌برداری می‌رسند.‌

وی ادامه داد: تولید مفتول مسی و انواع رومیزی، روتختی و گلدوزی از جمله طرح‌های افتتاحی رئیس جمهور به گیلان است که با سرمایه‌گذاری 179 هزار و 650 میلیون ریال و اشتغالزایی 70 نفر در شهر صنعتی رشت و شهرک صنعتی شفت افتتاح می‌شوند.

اصغریان با اشاره به افتتاح سردخانه صنعتی در گیلان، تصریح کرد: این سردخانه دومداره با ظرفیت 3 هزار تن و سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیون ریال با اشتغالزایی 15 نفر از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر احمدی‌نژاد به گیلان است که در آستارا به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول