اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سهم 97 درصدی بخش خصوصی

خراسان‌رضوی رتبه چهارم توسعه‌یافتگی صنعت و معدن کشور را دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی با سهم 97 درصدی بخش خصوصی در رتبه چهارم توسعه یافتگی صنعتی و معدنی کشور قرار دارد.

خراسان‌رضوی رتبه چهارم توسعه‌یافتگی صنعت و معدن کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، علی صفرزاده اظهار داشت: خراسان‌رضوی در بخش صنعت از 170 کارگاه کوچک صنعتی با سرمایه‌گذاری 313 میلیارد ریال و اشتغال 12 هزار و 893 نفر قبل انقلاب به 5 هزار و 719 واحد صنعتی و معدنی با حجم سرمایه‌گذاری 80060 میلیارد ریال به رتبه چهارم توسعه یافتگی صنعتی و معدنی نیز ارتقا یافته ‌است.

وی با اشاره به روند توسعه بخش صنعت و معدن در سی و سه سال پس از انقلاب اسلامی گفت:‌ در این مدت و در راستای اجرای سند بلندمدت توسعه اقتصادی استان به اهداف تعیین شده از جمله شاخص‌های عمده آن همانند تبدیل شدن به قطب دوم خودروسازی و توسعه صنایع معدنی در دستور کار کارآفرینان صنعتی و معدنی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در صنعت خودرو و قطعه‌سازی علاوه بر حفظ سهم 20 درصدی قطعه‌سازی، دومین کارخانه خودروسازی را راه‌اندازی و اکنون در دو کارخانه ایران‌خودرو خراسان و سناباد خودرو ظرفیت و توان تولید استان به سالانه 150 هزار دستگاه خودرو رسیده و خراسان‌رضوی به قطب دوم خودرو و قطعه‌سازی کشور تبدیل شده است.

صفرزاده اظهار داشت: در طول دولت نهم و دهم در حوزه صنایع معدنی نیز با اکتشاف و استخراج ذخایر غنی سنگ‌آهن در منطقه سنگان خواف هم‌اکنون ضمن آنکه به ذخیره قطعی 620 میلیون تن سنگ‌آهن رسیده و استان به قطب سوم ذخایر سنگ‌آهن کشور تبدیل شده، پروژه عظیم خط کنسانتره سنگ‌آهن سنگان نیز با ظرفیت 2.6  میلیون تن نیز به‌ زودی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در طول این مدت از دو خط احیای مستقیم جمعاً با ظرفیت 1.6  میلیون تن تولید آهن اسفنجی بهره‌برداری و ظرفیت تولید شمش و مقاطع فولادی استان هم از 600  هزار تن در سال به رقم حدود 2 میلیون تن رسیده است.  

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول