اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنایع و معادن جنوب کرمان اعلام کرد

تحقق 57 درصد اشتغال صنعت و معدن جنوب

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنایع و معادن جنوب استان کرمان گفت: 57 درصد فرصت‌های شغلی تعهد شده در بخش صنعت و معدن جنوب استان کرمان ایجاد شده است.

تحقق 57 درصد اشتغال صنعت و معدن جنوب
ابراهیم بلوچی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با گذشت حدود شش ماه از سال جاری بیش از 57 درصد فرصت‌های شغلی تعهد شده در زمینه‌های صنعتی و معدنی جنوب استان کرمان ایجاد شده است.
وی با اشاره به فراهم شدن بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در جنوب استان افزود: همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط با بخش صنعت و معدن در راستای توسعه این بخش و ایجاد اشتغال پایدار ضرورت دارد.
بلوچی‌نسب تصریح کرد: امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و همکاری تمام بخش‌ها توانمندی‌های بالقوه این منطقه در بخش صنعت و معدن بالفعل شود.
وی در زمینه بزرگترین مجتمع غذایی جنوب شرق کشور گفت: پیشرفت این پروژه که با تلاش عوامل ذیربط و همکاری نهادهای مربوطه به بهره‌برداری می‌رسد، بسیار خوب است.
بلوچی‌نسب بیان داشت: این طرح با رویکرد فرآوری و عرضه محصولات باغی و زراعی از جمله طرح‌های ایجادی آمایش صنعت و معدن است.
وی با بیان اینکه مجتمع غذایی با مشارکت مؤسسه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام (ره) احداث می‌شود، ابراز داشت: عملیات اجرایی فاز یک این پروژه در زمینی به مساحت پنج هکتار در ناحیه صنعتی شهرستان عنبرآباد از تابستان گذشته آغاز شده و با توجه به روند انجام کار پیشرفت مناسبی داشته است.
بلوچی‌نسب گفت: مجتمع تولیدی «نیلی‌صنعت» با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 321 هزار و 221 میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای 514 نفر به صورت مستقیم و بیش  از 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در حال احداث است.
وی عنوان کرد: این مجتمع شامل سه بخش زنجیره فرآوری خرما، تولید پودر گوجه فرنگی و مرکبات و عمل‌آوری میوه و سبزی‌ها به روش انجماد سریع IQF است.
بلوچی‌نسب خاطرنشان کرد: خط تولید زنجیره فرآوری خرما با ظرفیت 14 هزار تن شامل خطوط عمل‌آوری، فرآوری، سورتینگ و بسته‌بندی خرما، تفکیک آن به صورت خشکبار و رطب به عنوان میوه با فناوری IQF، بسته‌بندی در اتمسفر اصلاح شده با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و تولید نکتار خرما است.
وی اذعان داشت: همچنین خط تولید پودر گوجه فرنگی و مرکبات با ظرفیت 6 هزار تن با مدرن‌ترن تکنولوژی دنیا به روش SPRAYDRIER بوده و برای نخستین بار است که در ایران اجرایی می‌شود.
بلوچی‌نسب اظهار داشت: خط انجماد سریع با ظرفیت 15هزار تن شامل خطوط فرآوری و بسته‌بندی انواع میوه‌ها و سبزی‌ها منطبق با شرایط IQF و سیستم  fiuidized، تهیه و بسته‌بندی وکیوم انواع سیب‌زمینی منجمد و فرنج فرایز به روش IQF و بسته‌بندی در اتمسفر اصلاح شده است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول