اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی:

خانه صنعت و معدن تشکلی با ماموریت تولید توزیع و مصرف است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: نقش خانه‌های صنعت، معدن و تجارت یک تشکل عمومی با ماموریت‌های هرسه نظام تولید، توزیع و مصرف است.

خانه صنعت و معدن تشکلی با ماموریت تولید توزیع و مصرف است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، علی صفرزاده در چهارمین اجلاس دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که به میزبانی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: خانه‌های صنعت، معدن و تجارت باید نقش‌آفرینی جدیدی داشته باشند و خود را برای در اختیار گرفتن وظایف جدید آماده کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: در خراسان‌رضوی طبق راهبردهای تعریف شده، بحث برون‌سپاری اختیارات دولتی دنبال می‌شود و آمادگی داریم که در بحث قیمت‌گذاری نظام تولید، مصرف و توزیع و صدور جوازهای تاسیس تا مرحله نیازسنجی، اولویت‌بندی و موافقت اولیه، این وظایف را به خانه صنعت، معدن و تجارت واگذار کنیم. 
صفرزاده اظهار داشت: کشور ما اینک به مانند دوران دفاع مقدس در جنگ اقتصادی با دنیای استکباری قرار دارد لذا دست‌اندرکاران صنعت، معدن و تجارت کشور که سربازان اقتصادی محسوب می‌شوند باید به مقابله با این کارزار اقتصادی بپردازند. 
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به ظرفیت‌های آموزشی در بخش صنعت و معدن و تجارت خراسان‌رضوی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار بالایی برای آموزش نیروی انسانی و مدیریت‌ها وجود دارد و این آمادگی وجود دارد که بخش برگزاری و صدور گواهینامه‌های مهارت در این بخش به خانه صنعت و معدن و تجارت واگذار شود.
وی افزود: مدیریت کردن منابع یک نیاز اساسی است و لذا شیوه‌های سنتی باید جای خود را به شیوه‌های نوین بدهد، زیرا بدون مدیریت منابع امکان موفقیت‌ها در ماموریت‌ها و تولید ثروت وجود ندارد.
صفرزاده همچنین اعلام رسمی نام جدید خانه صنعت، معدن و تجارت به جای نام قبلی را در مشهد مقدس به فال نیک گرفت و با اشاره به اینکه 50 درصد تولید ناخالص داخلی، ۳۰ درصد اشتغال و حدود ۷۰ درصد گردش مالی کشور به شکلی در خانه‌های صنعت، معدن و تجارت مدیریت می‌شود، اظهار امیدواری کرد که این تشکل بتواند در ماموریت‌های آینده موفق عمل کند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وجود حدود ۶ هزار واحد صنعتی، 170 هزار واحد صنفی و 800 بنگاه صادراتی در این استان، توانمندی‌های بالایی را رقم زده که بهره‌گیری از آنها می‌تواند در بحث تولید، صادرات، اشتغال و تولید ثروت نقش مهمی ایفا کند.
وی عنوان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت استان در بخش صنعت موفق عمل کرده اما با توجه ظرفیت‌های مناسبی که در بخش معدن وجود دارد، باید در توسعه آن به ویژه در زمینه صنایع معدنی تلاش شود تا سهم معدن در اقتصاد افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی هر واحد کسب و کاری به کسب مجوز از اتحادیه صنف مربوطه نیاز دارد اظهار کرد: برای مبادرت به کسب و کار و تنظیم ارتباطات بین تشکل‌ها و بنگاه‌ها، هر بنگاه تولیدی و تجاری نیز باید مکلف به عضویت در خانه صنعت، معدن و تجارت شود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی و دبیرکل شبکه خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور نیز در این جلسه افزود: از نگاه عمیق و کارشناسی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به توسعه اختیارات این تشکل متشکریم ضمن اینکه باید توجه کنیم که نگاه نفتی ما را از اهداف عالیه دور می‌کند.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول