اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 12 ماه گذشته رخ داد

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریالی در صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 100 میلیارد ریالی طی 12 ماهه گذشته در بخش صنعت و معدن این استان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریالی در صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی

محمد علی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: از آغاز بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان دی‌ماه امسال 623 واحد پروانه بهره‌برداری و فعالیت خود را از اداره کل صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی دریافت کرده‌اند که حاصل آن سرمایه‌گذاری 11 هزار و 872 میلیارد ریالی و اشتغال بیش از 8 هزار و 590 نفر در استان است.

سرمایه‌گذاری 3 هزار و 140 میلیارد ریالی در بخش معدن

سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاری بیش از 3 هزار و 140 میلیاردی در بخش اکتشاف و بهره‌برداری از معادن استان خبر داد و افزود: استان آذربایجان‌شرقی دارای 52 نوع ماده معدنی است.

وی ادامه داد: 109 پروانه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن در استان صادر شده است که 90 بخش شکوفایی و پیشرفت در بخش معدن است.

عسگری با بیان اینکه در استان تا به حال 302 فقره معدن شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از معادن برای 8 هزار و 246 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

 

 آذربایجان‌شرقی قطب معدن منطقه

سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به احداث واحدهای فرآوری، طرح‌های در دست اجرای مس سونگون و نفیلین سینیت سراب و سایر پروژه‌های بزرگ معدنی در زمینه استخراج و فرآوری مواد معدنی گفت: با تکمیل این پروژه‌ها آذربایجان‌شرقی در آینده بسیار نزدیک قطب شکست‌ناپذیر معدن منطقه خواهد شد.

آذربایجان شرقی 8.7 میلیارد تن ذخیره معدنی دارد

وی ادامه داد: در حوزه استخراج معادن، سالانه 16.6 میلیون تن مواد معدنی از معادن استان خارج می‌شود که در این زمینه استان دارای رتبه چهارم کشوری است.

عسگری همچنین خاطرنشان کرد: ‌آذربایجان‌شرقی دارای 8.7 میلیارد تن ذخیره معدنی است که در این باب نیز استان دارای رتبه سوم کشوری است.

فعالیت 450 واحد تولید و تامین قطعات خودرو و تراکتور در آذربایجان شرقی

سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: 450 واحد تولید و تامین قطعات یدکی خودرو و تراکتور در استان در حال فعالیت هستند که حاصل این فعالیت‌ها 5 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان است.

وی رتبه استان در صنعت خودروسازی را سوم عنوان و خاطرنشان کرد: 18 درصد صنایع استان را گروه‌های مرتبط با خودروسازی تشکیل می‌دهند.

فعالیت 84 هزار واحد صنعتی در‌ آذربایجان‌شرقی

 عسگری ادامه داد: در کل استان 84 هزار واحد صنعتی فعالیت می‌کنند که در بسیاری از این صنایع در کشور پیشتاز هستیم.

وی، صنایع فولاد، خودروسازی، شیرینی و صنایع غذایی، چرم و کفش را جزو صنایع مادر استان عنوان کرد و گفت: استان ‌آذربایجان‌شرقی مهد صنعت و تجارت منطقه است و در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ممتازی در کشور کسب کند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول