اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

رویکرد صنعت و معدن تکمیل زنجیره تولید خراسان رضوی است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: رویکرد ما تکمیل زنجیره تولید،توسعه صنایع معدنی و تمرکز در بهره‌برداری از ظرفیت‌های معادن در خراسان رضوی است.

رویکرد صنعت و معدن تکمیل زنجیره تولید خراسان رضوی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، علی صفرزاده این خبر را در نشست مشترک با معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه و فعالان اقتصادی این شهرستان عنوان داشت و اظهار داشت: تربت‌حیدریه با دارا بودن معادن غنی و شناسایی 12 نوع ماده معدنی و نیز وجود محصولات کشاورزی موجود در آن یکی از شهرستان‌‌هایی است که ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه صنایع معدنی و صنایع تبدیلی دارد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: ضمن تقدیر از معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه که زمینه برگزاری این نشست را فراهم کرد، با ارزیابی مثبت از وضعیت بخش صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان مواجه هستیم.
وی افزود: هم اکنون 205 واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 4 هزار و 200 نفر و 39 معدن با حجم ذخیره 55 میلیون تن و استخراج سالانه 632 هزار تن در تربت حیدریه فعال هستند که این شهرستان را به یکی از قطب‌های اقتصادی استان تبدیل کرده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تهیه شناسنامه توسعه صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها که با همکاری مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی ذی‌ربط در شش ماهه اول سال‌جاری تنظیم و آماده بهره‌برداری شده است خاطرنشان کرد: این شناسنامه که برش شهرستانی از سند توسعه اقتصادی استان است، کار ارزشمندی است که با توجه به فرصت‌ها، سمت و سوی توسعه اقتصادی هر شهرستان را ترسیم می‌کند و می‌توانیم در جهت تدوین سند توسعه شهرستان‌ها مقدمه را از تربت‌حیدریه شروع و پیگیری کنیم.
در ابتدای این نشست حسن فتحی‌نیا معاون استاندار و فرماندار شهرستان تربت‌حیدریه نیز در سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته و ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت‌های اقتصادی، خبر از آماده شدن زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی شماره دو شهرستان در محور تربت‌حیدریه به مشهد برای سرمایه‌گذاری صنعتی داده و خواستار توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این  محور و نیز سرعت بخشیدن به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی شد.
در این نشست تنی چند از فعالان اقتصادی هم در سخنانی خواستار پیگیری مسئولان در جهت اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و تمدید باز پرداخت وام‌های ارزی و ریالی شدند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول