اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی:

اتاق بازرگانی بازوی توانمند سازمان صنعت و معدن است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از اتاق بازرگانی به‌ عنوان بازوی توانمند این سازمان یاد کرد و گفت: باید در کمیته راهبردی صنعت، معدن و تجارت استان خروجی مناسب مصوبات کمیته‌های تخصصی را داشته باشیم.

اتاق بازرگانی بازوی توانمند سازمان صنعت و معدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌جنوبی، علیرضا جمیع در دومین کمیته راهبردی صنعت، معدن و تجارت اتاق بیرجند اظهار داشت: باید در این کمیسیون طرح‌ها و مشکلات کوچک گفته و حل شود.

وی با اشاره به اینکه صادر کنندگان و تجّار باید مسائل و مشکلات خود را در تعامل با اتاق بازرگانی به صورت تشکلی بیان کنند، تصریح کرد: شخصاً با حضور در این جلسات و طرح مسائل و مشکلات مطرح شده آن را پیگیری خواهم کرد.

جمیع با بیان اینکه باید مسائل و مشکلات تجّار، فعالان اقتصادی و تولید کنندگان در کمیته‌های تخصصی اتاق مطرح شود، گفت: باید در این جلسات از مشکلات کوچک و قوانین خرد و دست پاگیر آغاز کنیم تا ضمن رفع آن به مشکلات بزرگ‌تر برسیم.

وی با اشاره به اینکه فعالان بخش صنعت و معدن و تجارت آن‌گونه که انتظار می‌رود از توانمندی اتاق بازرگانی در راستای تسهیل در فعالیت‌های خود استفاده نکرده‌اند، افزود: هدف ما رفع مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان است

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه هدف ما این است که به تولید ثروت در استان کمک کنیم، افزود: بهتر است که مشکلات ریز صنعت و معدن و تجارت استان اولویت‌بندی شده و در صورت نیاز مصوبه آن را از کارگروه دبیرخانه امور اقتصادی دریافت کنیم.

علی ناصری بیان داشت: این آمادگی وجود دارد در صورت نیاز به ارسال مجوز از کارگروه سرمایه‌گذاری استان آن را پیگیری و اخذ کنیم.

وی یادآور شد: باید در این کمیسیون‌ها با طرح قوانین متناقص و دست پاگیر و پیگیری آن از طریق مجاری قانونی، نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه 5 میلیون تومان برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی استان اختصاص یافت خاطرنشان کرد: به دلیل عدم استقبال بخش خصوصی تنها 300 میلیون تومان آن جذب شد.

رضا عابدینی گفت: از محل طرح نوسازی صنایع 50 درصد هزینه مطالعات بازار هدف و هم‌چنین هدفمندسازی یارانه‌ها  60 درصد مطالعات عارضه‌یابی واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌جنوبی نیز گفت: توسعه اهداف کلان اقتصادی در استان در تعامل بخش دولتی و خصوصی است.

محسن احتشام با اشاره به مسئولیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور تصریح کرد: با تشکیل کمیته عالی راهبردی توسعه صنعت، معدن و تجارت گام‌های ارزشمندی در راستای رفع موانع پیش روی صنعت‌گران استان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول