اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان:

18 قلم کالای صنعتی و معدنی به 6 کشور صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در فروردین ماه امسال 18 قلم کالای صنعتی و معدنی به شش کشور صادر شد.

18 قلم کالای صنعتی و معدنی به 6 کشور صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در فروردین ماه امسال یک میلیون و 412 هزار دلار کالا در بخش صنعت و معدن از طریق گمرک استان صادر شده است.

وی افزود: این میزان از نظر وزنی برابر با 6 هزار و 858 تن است و معادل 28 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اضافه کرد: این میزان از صادرات شامل 18 قلم کالا بوده که به کشورهای عراق، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان و اتیوپی صادر شده است.

وی تأکید کرد: صادرات بخش صنعت و معدن نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانسته از نظر ارزشی چهار درصد و از نظر وزنی 11 درصد رشد داشته باشد.

فرشچی‌موحد ابراز داشت: سیمان با 461 هزار دلار مهمترین کالای صادراتی بخش صنعت و معدن بوده که 9 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده و 11 درصد نیز رشد داشته است.

وی با اشاره به صادرات 25 هزار دلاری چینی‌آلات بهداشتی معادل چهار درصد از کل ارزش صادرات استان، اظهار داشت: لوله پی وی سی با 167 هزار دلار و 3.3 درصد از ارزش کل صادرات استان از دیگر اقلام صادراتی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صادرات 145 هزار دلاری وازلین معادل 2.8 درصد از صادرات استان خبر داد و افزود: کاشی نیز با 142 هزار دلار و سهم 2.8 درصد از صادرات استان نیز از گمرک همدان صادر شده است.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: از این میزان صادرات 203 هزار دلار مربوط به صادرات مواد شیمیایی بوده که از نظر وزنی 250 تن وزن داشته است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول