اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات استانداری قزوین:

شبکه دولت از مهم‌ترین دستاوردهای دولت در حوزه فن‌آوری اطلاعات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات استانداری قزوین راه‌اندازی شبکه دولت را از مهم‌ترین دستاوردهای دولت در حوزه فن‌آوری اطلاعات معرفی کرد.

شبکه دولت از مهم‌ترین دستاوردهای دولت در حوزه فن‌آوری اطلاعات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدرضا نصرآبادی اظهار کرد: از دغدغه‌ها و برنامه‌های دولت نهم و دهم در چند سال اخیر استفاده و توسعه فن‌آوری اطلاعات در راستای ارائه خدمات الکترونیکی بوده که نقش انکار ناپذیری در کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم داشته است.

وی افزود: در همین راستا شبکه دولت با هدف ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی میان همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در کشور و استان‌ها راه‌اندازی شده است تا همه مراسلات دولتی به شیوه الکترونیک انجام شود و هم‌اکنون بیش از 80 دستگاه اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و بانک‌های استان قزوین عضو شبکه دولت می‌باشند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات استانداری قزوین توسعه خدمات الکترونیکی را از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه پنجم توسعه ذکر کرد و افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور تا پایان سال 92 تمامی خدمات و ارتباطات دولت باید به صورت صد در صد به روش الکترونیکی ارائه شود.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه راه‌اندازی و توسعه شبکه دولت در استان قزوین از سال 84 تاکنون خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور تا پایان سال 95 همه خدمات دستگاه‌های اجرایی و دولتی به مردم باید از طریق الکترونیکی انجام شود.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات استانداری قزوین از سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) به عنوان یکی از خدمات الکترونیکی ارائه شده بر روی شبکه دولت یاد کرد و ادامه داد: در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت همه دستگاه‌های اجرایی دارای کد کاربری و کارتابل الکترونیکی مختص به خود بوده و در یک برنامه زمان‌بندی مشخص باید به درخواست‌ها و شکایات مردم پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: عموم شهروندان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با شماره 111 و یا وارد شدن به سایت اینترنتی www.saamad.ir درخواست‌ها و شکایات خود را ثبت کنند تا از طریق این سامانه در دستگاه‌های مربوطه مورد رسیدگی قرار گیرد.

نصرآبادی در پایان عنوان کرد: امید است در آینده نزدیک با توسعه شبکه دولت در سطح شهرستان‌های استان قزوین و افزایش خدمات الکترونیکی ارائه شده بر روی بستر مذکور، شاهد کاهش مدت زمان و افزایش کیفیت و امنیت ارائه خدمات به شهروندان باشیم.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول