به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدرضا نصرآبادی اظهار کرد: از دغدغهها و برنامههای دولت نهم و دهم در چند سال اخیر استفاده و توسعه فنآوری اطلاعات در راستای ارائه خدمات الکترونیکی بوده که نقش انکار ناپذیری در کاهش هزینهها و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم داشته است.
وی افزود: در همین راستا شبکه دولت با هدف ایجاد زیرساختهای ارتباطی میان همه وزارتخانهها و دستگاههای اجرایی در کشور و استانها راهاندازی شده است تا همه مراسلات دولتی به شیوه الکترونیک انجام شود و هماکنون بیش از 80 دستگاه اجرایی، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و بانکهای استان قزوین عضو شبکه دولت میباشند.
مدیرکل دفتر فنآوری اطلاعات استانداری قزوین توسعه خدمات الکترونیکی را از مهمترین اولویتهای برنامه پنجم توسعه ذکر کرد و افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور تا پایان سال 92 تمامی خدمات و ارتباطات دولت باید به صورت صد در صد به روش الکترونیکی ارائه شود.
وی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه راهاندازی و توسعه شبکه دولت در استان قزوین از سال 84 تاکنون خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور تا پایان سال 95 همه خدمات دستگاههای اجرایی و دولتی به مردم باید از طریق الکترونیکی انجام شود.
مدیرکل دفتر فنآوری اطلاعات استانداری قزوین از سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) به عنوان یکی از خدمات الکترونیکی ارائه شده بر روی شبکه دولت یاد کرد و ادامه داد: در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت همه دستگاههای اجرایی دارای کد کاربری و کارتابل الکترونیکی مختص به خود بوده و در یک برنامه زمانبندی مشخص باید به درخواستها و شکایات مردم پاسخ دهند.
وی اضافه کرد: عموم شهروندان میتوانند از طریق تماس تلفنی با شماره 111 و یا وارد شدن به سایت اینترنتی www.saamad.ir درخواستها و شکایات خود را ثبت کنند تا از طریق این سامانه در دستگاههای مربوطه مورد رسیدگی قرار گیرد.
نصرآبادی در پایان عنوان کرد: امید است در آینده نزدیک با توسعه شبکه دولت در سطح شهرستانهای استان قزوین و افزایش خدمات الکترونیکی ارائه شده بر روی بستر مذکور، شاهد کاهش مدت زمان و افزایش کیفیت و امنیت ارائه خدمات به شهروندان باشیم.
انتهای پیام/و30/پ3003