اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

احداث 1500 تخت بیمارستانی دولت نهم و دهم در مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: دولت نهم و دهم هزار و 500 تخت بیمارستانی در مازندران احداث کرده است.

احداث 1500 تخت بیمارستانی دولت نهم و دهم در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید علی‌اکبر طاهایی در جمع نمازگزاران چالوسی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی یک کشور مقتدر در دنیا است، افزود: ایران اسلامی امروز با توجه به رشد و توسعه‌ای که در بخش‌های مختلف داشت به عنوان یک کشور مقتدر در دنیا مطرح است.

وی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی این کشور از وابستگی به کشورهای دیگر خارج و با اتکای به استعداد جوانان خود توانست در بخش‌های مختلف به رشد قابل قبولی برسد.

طاهایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: هدف از برگزاری ملاقات عمومی در شهرستان‌ها پیگیری و بررسی مشکلات مردم از نزدیک و تلاش برای رفع آنها است.

وی تصریح کرد: امروز دومین ملاقات عمومی مدیران کل در طول یک‌سال گذشته در شهرستان چالوس است.

طاهایی بیان داشت: این مکان که امروز ملاقات عمومی در آن برگزار می‌شود پایگاه انقلابی مردم در زمان انقلاب بود و سخنرانی‌های زیادی با حضور مردم برگزار شد و خوشحالیم که امروز بعد از سی و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی ملاقات عمومی مسئولین و مردم در این مکان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز موج بیداری در کشورهای اسلامی در حال رشد است و این به برکت انقلاب اسلامی و الگو‌برداری از اندیشه‌ها و آرمان‌های امام‌خمینی(ره) است.

طاهایی افزود: امروز در استان مازندران هزار و 500 تخت بیمارستانی در دولت نهم و دهم در حال احداث است و از پیشرفت خوبی برخوردار است که در نیمه اول سال 91 بیمارستان بزرگ چالوس به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار مازندران تاکید کرد: وجود بیش از پنج هزار مسجد و حسینیه و یک هزار و 262 امامزاده در مازندران نشان دهنده خداجویی، دینداری و فرهنگی بودن مردمان این دیار است.

وی با اشاره به برداشته شدن گام‌های اساسی در راستای توسعه فرهنگ، افزود: هنوز مازندران فرهنگی از نظر سخت‌افزار به نقطه قابل انتظار برای فرهیختگان نرسیده است.

طاهایی با اشاره به توسعه دانشگاه‌های کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از 250 هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاهی استان مشغول به تحصیل هستند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج دانشگاه دولتی و دو دانشگاه علوم پزشکی در استان فعال هستند، بیان داشت:47 موسسه آموزشی غیردولتی در مازندران فعالیت دارند که مجموع این 54 موسسه دانشگاهی و آموزشی در استان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب محسوب می‌شود که پیش از پیروزی انقلاب موجودیت نداشتند.

وی یکی دیگر از دستاوردهای مهم فرهنگی انقلاب اسلامی در مازندران را رشد و افزایش حوزه‌های علمیه دانست و ذکر کرد: امروز بیش از 27 مدرسه علوم دینی در استان مازندران فعالیت دارند.

طاهایی ادامه داد: امیدواریم با کمک دولت و خیرین بتوانیم به توسعه و تقویت حوزه‌های علوم دینی در مازندران کمک کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه مرکز پرورش تفکر انقلابی و یکی از مهم‌ترین کانون‌های مردمی در پیروزی انقلاب بودند، اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی حوزه و دانشگاه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر ماهیت دینی و فرهنگی انقلاب است.

طاهایی در پایان با تجلیل از حماسه‌سازی‌ها و جانفشانی‌های مردم مازندران در دوران انقلاب و سال‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: مردان و زنان ولایت‌مدار این دیار بار دیگر با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن و مشارکت گسترده در انتخابات 12 اسفند امسال، اوج عزت‌مندی و پیروی از آرمان‌های امام و انقلاب را به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای‌پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول