اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستجردی:

128 بیمارستان در دولت نهم و دهم ساخته شده است

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 128 بیمارستان و بالغ بر 7 هزار و 209 طرح در طی 6 سال گذشته توسط وزارت بهداشت ساخته شده است.

128 بیمارستان در دولت نهم و دهم ساخته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرضیه وحید دستجردی در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان 200 تختخوابی ولایت قزوین اظهار کرد: کار احداث بیمارستان 264 تختخوابی ولایت قزوین در سال 85 و در دوره دولت نهم آغاز شد که امروز پس از 5 سال این بیمارستان بزرگ را در اختیار مردم این خطه قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: بیمارستان ولایت بیمارستان جامع جنرال است و تنها بیمارستان جامع استان قزوین محسوب می‌شود که همه بخش‌ها را در خود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 9.5 میلیارد برای تجهیز و بهره‌برداری این بیمارستان هزینه شده است، عنوان کرد: بیمارستان 200 تختخوابی ولایت از وجود 40 متخصص و پزشک فوق تخصص بهره می‌برد.

وحید دستجردی در رابطه با بخش‌های این بیمارستان تشریح کرد: بیمارستان ولایت شامل بخش‌های بستری به تفکیک نوع تخصص و جنسیت شامل اورژانس با 10 تخت بستری و 2 تخت سی‌پی‌آر، تحت نظر با 22 تخت، بخش جراحی عمومی با 64 تخت، داخلی با 64 تخت، زنان و زایمان با 24 تخت، کودکان با 26 تخت، زایمان با 2 اتاق عمل و 8 تخت، داخلی قلب با 18 تخت، 14 تخت آی‌سی‌یو، 10 تخت سی‌سی‌یو، دو تخت آن آی سی ‌یو و 8 تخت نوزاد مشکوک و نارس است.

وی همچنین عنوان کرد: این مرکز درمانگاهی نظیر ارتوپدی، اورولوژی، جراحی عمومی، پوست، چشم، داخلی، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان، گوارش، غدد، تغذیه، خون، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، قلب، کودکان و آندوسکوپی پیش‌بینی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در داخل این بیمارستان تجهیزات مناسبی تعبیه شده است، ام آر آی در حال خریداری است و سی‌‌تی‌اسکن پیشرفته و دستگاه‌های اندوسکوپی نیز پیش‌بینی شده است.

وحید دستجردی اذعان کرد: با نصب سیستم جدید که نیاز به کلیشه و هزینه‌‌های اضافه ندارد در این بیمارستان هر پزشک می‌تواند در داخل بخش خود تصاویر رادیولوژی را ببیند.

وی تأکید کرد: به تعداد کمی تخت نیاز است تا به مقدار سطح‌بندی سال 93 برسیم که جا دارد در این مسیر از همت رئیس جمهور و مسئولان تشکر ویژه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با طرح‌های در دست اجرا و به بهره‌برداری رسیده دولت در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: 313 تخت بیمارستان، 160 تخت بیمارستان در حال ساخت، 50 خانه بهداشت، 16 مرکز بهداشت، 3 مرکز بهداشت در حال ساخت و یک دانشکده بهداشت و همچنین تحویل 75 آمبولانس به دانشگاه به همراه ساخت مسجد از جمله طرح‌های در دست اجرا و به بهره‌برداری رسیده در حوزه بهداشت و درمان است.

وحید دستجردی با تمجید از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور کرد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین با 5 دانشکده جزو دانشگاه‌های برتر کشور است که به رتبه‌های مطرح کشور راه پیدا کرده است.

وی در رابطه با دیگر طرح های در دست اجرا و به بهره‌برداری رسیده دولت نهم و دهم در حوزه بهداشت عنوان کرد: 128 بیمارستان بالغ بر 7 هزار و 209 طرح در طی 6 سال گذشته توسط وزارت بهداشت ساخته شده و 68 بیمارستان به تعداد 6 هزار و 72 طرح نیز خاتمه یافته است.

وی با اشاره به تجهیز 4 هزار تخت بیمارستانی تا پایان سال تأکید کرد: 77 هزار و 256 تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسیده و یا در حال ساخت است و 7 هزار 784 تخت نیز کمیسیون ماده 15 خود را گرفته و در حال مطالعه هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بیمارستان تاکستان با حدود 55 درصد پیشرفت کاری و 96 تختخواب و همچنین بیمارستان آبیک با 95 درصد پیشرفت و 32 تخت به همراه ترومای شهید رجایی که کار مطالعاتی بر رویش انجام می شود و بخش الحاقی بیمارستان کوثر از جمله طرح‌های در حال اجرا در استان قزوین است.

وحید دستجردی در پایان یادآور کرد: خوابگاه 300 نفره دختران که از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور است به همراه بخش شیمی درمانی بیمارستان قدس به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و آزمایشگاه مواد غذایی که قرار است با اعتبار 1.3 دهم میلیارد تومان فردا بهره‌برداری ‌شود از جمله خدمات دولت نهم و دهم در استان قزوین است.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول