اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی

37 درصد مسکن روستایی ایران در دولت نهم و دهم ساخته شده است

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 37 درصد مسکن روستایی ایران در دولت نهم و دهم ساخته شده است، گفت: تا پایان سال 91، 300 هزار واحد مسکن روستایی افتتاح و تحویل خواهد شد.

37 درصد مسکن روستایی ایران در دولت نهم و دهم ساخته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی نیکزاد دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه 17 هزار و 500 واحد مسکن مهر در خراسان‌رضوی که با حضور محمود احمدی‌نژاد ریاست جمهوری در سالن صبای صدا و سیمای خراسان‌رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت، با بیان اینکه دولت نهم و دهم در ساخت مسکن روستایی و مسکن شهری از رشد بسیار قابل توجهی برخوردار بوده است، اظهار داشت: تا پیش از دولت نهم در کشور 4 میلیون و 428 هزار واحد مسکن روستایی در کشور موجود بود که در دولت نهم و دهم یک میلیون و 610 هزار واحد مسکونی شروع و امروز هم یک میلیون و 610 هزار واحد مسکن روستایی تمام شد و تا پایان سال 91 نیز 300 هزار واحد روستایی دیگر به افتتاح می‌رسد و 2 هزار و 100 واحد نیز در سال 92 به اتمام می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 37 درصد مسکن روستایی ایران در دولت نهم و دهم ساخته شده است افزود: در بخش شهری نیز تا پیش از دولت نهم و دهم 11 میلیون و 431 هزار واحد مسکن شهری در کشور موجود بود، ولی در دولت نهم و دهم، 2 میلیون و 500 هزار واحد شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر و در بافت‌های فرسوده عملیات اجرایی این تعداد شروع شده است که 400 هزار واحد تاکنون انجام شده و یک میلیون و 200 هزار واحد نیز تا پایان 91 تمدید می‌شود و در سال 92 نیز 800 هزار واحد به اتمام می‌رسد.

نیکزاد با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: در این راستا باید بیان کرد که 22 درصد مسکن شهری کشوری در دولت نهم و دهم ساخته شده است.

وی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات نوروزی خود از مسکن و راه نام برده و به مسکن مهر نیز اشاره کردند و اگر حمایت‌های ارزشمند دولت اسلامی و مکتبی و تصمیمات مکتبی و اسلامی دکتر احمدی‌نژاد نبود شاید به این پیشرفت‌ها نمی‌رسیدیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های بخش راه کشور گفت: در سال گذشته 3 هزار و 300 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و راه‌آهن در کشور احداث گردید و هم‌چنین 250 دستگاه لکوموتیو باری و مسافری نیز به ناوگان ریلی کشور افزودیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 192 هزار پرواز داخلی و خارجی در سال 90 در کشور انجام شد، تصریح کرد: در سال 90 با افزودن 11 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور 156 هزار پرواز داخلی و 36 هزار پرواز خارجی در کشور انجام شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در بخش کاهش تلفات جاده‌ای ابراز داشت: در امر کاهش تلفات جاده‌ای توانستیم در سال 90 به 15 درصد کاهش برسیم و تنها در نوروز سال 91 نسبت نوروز سال 90 شاهد کاهشی 13.5 درصدی در تلفات جاده‌ای بودیم.

نیکزاد در پایان خاطرنشان کرد: در سال 91 نیز مقرر کردیم که یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تحویل مردم دهیم و  800 پروژه طرح مهر ماندگار را در حوزه راه و شهرسازی نیز پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول