اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج زنان دامغان:

تاریخ اسلام سرشار از سلحشوری‏های زنان است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان گفت: تاریخ اسلام و ایران سرشار از سلحشوری‏ها و شعور ناب زن مسلمان است.

تاریخ اسلام سرشار از سلحشوری‏های زنان است

خدیجه راشدی امروز به مناسبت فرارسیدن میلاد کوثر در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: رشادت‏های بانوان مسلمان در تمام برهه‏های تاریخ از جمله در جریان مشروطه ایران و عصر انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: نقش زنان در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس در دو حوزه کلی قابل ترسیم است که یکی فعالیت‏های جمعی مانند شرکت در تظاهرات علیه رژیم منحوس پهلوی دوشادوش مردان، بلکه به شهادت تاریخ پیشاپیش مردان بود که پرچم انقلاب را پیش بردند و دیگر اینکه فعالیت‏های ویژه و تقریباً فردی در سطح مدیریت کشور و در حوزه‏های تخصصی در امور مربوط به انقلاب و دفاع مقدس داشتند.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان اظهار داشت: کم نبودند بانوانی که هم‏رزمی با هم‏سران دلیرشان آماج اهداف تروریستی منافقان و منحرفان قرار گرفتند و  گل‏های سرخ زخم‏های شهادت را بر سینه نشاندند.

راشدی بیان داشت: موضوع خانواده و نقش محوری زنان در خانواده از موضوعات مهمی بوده که بارها از سوی مقام معظم رهبری بر اهمیت آن تأکید شده است.

وی افزود: مسئله زن و خانواده از مسائل اصلی محسوب می‏شود؛ به همین دلیل برگزاری نشست‏هایی می‏تواند برای محققان و پژوهش‏گران زمینه‏ای مناسب برای ورود جدی‏تر به این عرصه باشد و امید است به طور تخصصی به این مقوله پرداخته شود.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان با توجه به الگوپذیری از حضرت فاطمه(س) گفت: فاطمه(س) جهانی است که هفت آسمان به نور جمال مطلق او در آمیخته و ملکوت هستی‏اش نگین زینت‏بخش حلقه آفرینش بود.

راشدی افزود: عنایت مطلق حق او را صدرنشین جهانیان کرده و علم، اندیشه و رفتارش او را بر رفیع‏ترین قله‏های کمال نشاند و ما امروزه در عرصه‏های گوناگون در سطح کشور شاهد درخشیدن چهره‏های زنان ایرانی هستیم و این خود نشانه‏ای برای تعالی یافتن زن ایرانی مسلمان است.

وی تأکید کرد: شایسته است با الگو قرار دادن زندگی بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه‌زهرا(س) راه‏کارهایی برای ادامه حرکت تکاملی زنان ایران اندیشه شود تا جایی که زنان ایرانی به الگویی مشخص بود و حرکت دیگر زنان کشور مبدّل شوند.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان گفت: بسیج جامعه زنان با اجرای برنامه جشن میلاد کوثر تمهیداتی خاص را برای تعیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) و معرفی توانمندی‏های زنان ایرانی اندیشیده است.

راشدی ادامه داد: هدف اصلی برگزاری جشن میلاد کوثر، گسترش فرهنگ و معرفت و ارتقای سطح فرهنگی سیره فاطمی(س) در جامعه اسلامی و معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی به بسیجیان است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول