اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن اراک خبر داد

مانور زلزله در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه آهن اراک از برگزاری مانور زلزله در هفته جاری در راه آهن این شهرستان خبر داد.

مانور زلزله در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن اراک، عبدالله عامری در جلسه هماهنگی مدیریت بحران در راه‌آهن اراک اظهار داشت: راه آهن سازمانی گسترده و پویا است که در طول 24 ساعت شبانه‌روز فعال و در حال خدمت‌رسانی به مردم عزیز است.

وی تصریح کرد: راه آهن همواره با بحران‌های متعددی مواجه است که همین امر باعث شده کارکنان این مجموعه از آمادگی خوبی در برخورد با بحران‌های احتمالی برخوردار باشند، اما در برخی از بحران‌ها مثل زلزله و سیل تنها مجموعه راه آهن توان مدیریت بحران را ندارد و سایر ارگان‌ها نیز باید ما را در این امر یاری کنند.

مدیرکل راه آهن اراک با اشاره به برگزاری مانور زلزله در اراک یادآور شد: ایجاد آمادگی به ‌منظور واکنش‌های سریع و افزایش سطح آگاهی کارکنان در برابر زلزله، کاهش تلفات ناشی از زلزله از طریق ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی‌، بررسی وضعیت و میزان آمادگی نیروهای امدادی، ارزیابی امکانات و تجهیزات و افزایش توان عملیاتی در برابر حوادث احتمالی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مانور است.

عامری افزود: هرگاه در برابر بحران‌ها آمادگی نداشتیم خسارت‌های زیادی را متحمل شدیم و به همین دلیل ما برای افزایش میزان آمادگی خود سناریویی را برای انجام مانور زلزله در راه آهن تهیه کرده‌ایم که این مانور در نواحی دیگر راه آهن از جمله هرمزگان، لرستان، زاگرس و اهواز به اجرا درآمده است.

به گفته وی این مانور در سه نقطه برگزار و یک ساعت به طول خواهد انجامید که افزایش آگاهی‌های عمومی، انسجام دستگاه‌های اجرائی در راستای کاهش خطرپذیری، آموزش و ساماندهی نیروهای مردمی برای امدادرسانی، افزایش مهارت‌ها و همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول