اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

خط راه‌آهن شرق کشور 3 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خط راه‌آهن شرق کشور نیازمند 3 هزار میلیارد تومان اعتبار گفت: احداث و راه‌اندازی این خط نیازمند ورود بخش خصوصی است.

خط راه‌آهن شرق کشور 3 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی آزاد عصر امروز در همایش بین‌المللی خراسان جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق در بیرجند با اشاره به ظرفیت‌های مختلف این استان اظهار داشت: توسعه و ترانزیت محور شرق بر محور بندر چابهار بنا شده و تنها بندر اقیانوسی کشور است.

وی دسترسی به کشورهای عمان، هند و کشورهای خلیج فارس و صادرات سالانه میلیون‌ها تن مواد سوختی به سمت کشورهای اروپایی را از مزایای این بندر مهم عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم در این بخش کار کنیم باید نخست توسعه زیرساخت‌ها را در این بندر انجام دهیم.

* ظرفیت اسکله‌های بندر چابهار باید دو برابر شود

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به گسترش دو اسکله در بندر چابهار گفت: ظرفیت کنونی این اسکله‌ها در حال حاضر 45 هزار تن کالا است که این امر باید به 100 هزار تن افزایش پیدا کند.

آزاد از گسترش این دو اسکله در دو فاز خبر داد و ادامه داد: در فاز نخست این طرح ظرفیت اسکله‌ها را باید به 6 میلیون تن برسانیم که امید است ظرف یک سال آینده به این ظرفیت برسیم و در فاز دوم این میزان را به 10 میلیون تن کالا گسترش دهیم.

وی با اشاره به احداث خط راه‌آهن چابهار، زاهدان، بیرجند، سرخس گفت: این پروژه حدود 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که این امر برای دولت امکان‌پذیر نیست. 

*راه‌‌آهن شرق به زاهدان می‌رسد

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این پروژه جزو پروژه‌های مهر ماندگار است، ادامه داد: در اجرای این طرح تاکنون 60 کیلومتر زیرسازی صورت گرفته که امید است در سال آینده این پروژه را به زاهدان برسانیم.

آزاد بر حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این طرح تأکید کرد و افزود: باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برای ورود به این پروژه تشویق تا در اجرای این طرح سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح جاده چابهار ـ میلک در استان سیستان و بلوچستان افزود: برای اجرای این طرح تاکنون 18 قطعه تهیه شده که 80 درصد جاده آماده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با افتتاح فاز نخست آن توسط رئیس جمهور طول مسیر زاهدان و چابهار دو ساعت کمتر شده است و امید است 20 درصد باقی مانده این جاده را در سال آینده افتتاح کنیم.

آزاد بر افزایش فرودگاه‌ها و پروازها در تسهیل حضور بازرگانان و تجار تأکید کرد و افزود: حدود پنج فرودگاه در استان سیستان و بلوچستان فعال است که از این میزان دو فرودگاه بین‌المللی است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول