اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور بیانیه‌ای

شرکت‌کنندگان همایش ترانزیت خواستار تسریع در احداث راه‌آهن شرق شدند

خبرگزاری فارس: تسریع در احداث راه‌آهن شرق یکی از پیشنهادات و خواسته‌های شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق است.

شرکت‌کنندگان همایش ترانزیت خواستار تسریع در احداث راه‌آهن شرق شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در پایان همایش بین‌المللی خراسان جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق وزرا، معاونان وزرا، استانداران، مسئولان تشکل‌های صنفی، نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و رؤسای هیئت‌های حمل و نقل کشورهای حاضر در همایش بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه با توجه به اهمیت خدمات ترانزیتی منطقه و اهمیت توجه بین‌المللی به توسعه رفاه و آسایش ملت‌ها و همچنین تاکید سازمان ملل متحد به تسهیل ترانزیت کالا به مقاصد کشورهای محصور در خشکی و جایگاه ویژه زنجیره خدمات لجستیک حمل و نقل و ترانزیت کالا در روند توسعه آنها، بر ضرورت توسعه و تحکیم همکاری‌های اقتصادی، تجاری و ترانزیتی منطقه‌ای تأکید شده است.

در ادامه این بیانیه مهم‌ترین درخواست‌های حاضران در این همایش مطرح شده است و بر احداث خط راه‌آهن محور شرق (چابهار ـ زاهدان ـ بیرجند ـ مشهد) که نقش موثر و ویژه‌ای در توسعه و رونق اقتصادی محور شرق داشته و موجب تسهیل و تسریع در حمل و نقل کالا و مسافر می‌شود، تاکید زیادی شده است.

توسعه امکانات و زیرساخت‌های حمل و نقل محور شرق در راستای امنیت و توسعه پایدار و در راستای برنامه‌های ملی و منطقه‌ای، توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با کشورهای منطقه و تقویت مبادلات بین‌المللی و تجارت خارجی و ضرورت هماهنگی و همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی به منظور ترانزیت کالا به مقصد کشورهای محصور در خشکی منطقه از دیگر درخواست‌های این بیانیه است.

در ادامه این بیانیه بر افزایش همکاری‌های اعتباری موسسات مالی و اعتباری بین‌المللی، مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های محور شرق به منظور توسعه ترانزیت در کشورهای این منطقه و ضرورت تکمیل زنجیره خدمات ترانزیتی از مبادی ورودی بنادر و منطقه آزاد چابهار تا مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان تاکید شده است.

ضرورت تسهیل روند اداری و کاهش بوروکراسی ترانزیت در محور شرق، احداث صنایع تولیدی و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل در کشورهای منطقه به منظور کاهش هزینه‌های تمام شده حمل و نقل کالا و مسافر، کاهش یا لغو عوارض و مالیات‌ها در مسیر کریدور شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب، ضرورت ارائه تسهیلات و خدمات کنسولی از سوی کشورها به تجار و اهمیت تشکیل گروه‌های مشترک کاری و تخصصی بخش‌های دولتی و خصوصی کشورهای ذینفع از دیگر موارد مهم این بیانیه است.

همچنین در این بیانیه بر سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی کشورهای منطقه در طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی مصوب دولت در استان خراسان‌جنوبی، تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های اقتصادی و ترانزیتی استان خراسان جنوبی و ضرورت نظارت و پیگیری تحقق اهداف و دستاوردهای همایش دوم و برگزاری سومین همایش بین‌المللی ترانزیت در محور شرق توسط دبیرخانه دائمی همایش تاکید شده است.      

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول