اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

سکوی بارگیری در راه‌آهن یزد احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار یزد از احداث سکوی بارگیری در راه‌‌آهن یزد خبر داد و این امر را نویدی برای توسعه صادرات دانست.

سکوی بارگیری در راه‌آهن یزد احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان یزد با اشاره به افزایش روند صادرات استان یزد اظهار داشت: رشد صادرات این استان، نتیجه تلاش و سخت‌کوشی فعالان این بخش است.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان در مرکز کشور، بر اهمیت بندر خشک در توسعه صادرات استان یزد تاکید کرد و یادآور شد: بهره‌برداری از این بندر ضمن تسریع در امر صادرات می‌تواند موجب ایجاد اشتغال در منطقه شود.

وی هم‌چنین از احداث سکوی بارگیری را‌ه‌آهن در استان یزد خبر داد و افزود: این امر به طور قطع زیرساخت‌های بیش‌تری برای صادرات فراهم خواهد کرد.

فلاح‌زاده هم‌چنین با اشاره به اینکه برخی کشورها می‌توانند هدف صادرات استان یزد باشند، خواستار مطالعه در زمینه سفر خارجی هیئتی از استان یزد به کشورهای روسیه و برزیل شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد نیز در این جلسه با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در زمینه صادرات، بر استفاده بهینه از تمامی این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

محمدرضا بابایی خواستار ارائه پیشنهادات و نظرات اعضای کارگروه توسعه صادرات یزد برای دست‌یابی به اهداف مورد نظر در زمینه توسعه صادرات شد.

مدیرکل گمرک استان یزد نیز اظهار داشت: سال گذشته بیش از 673 هزار تن کالا به ارزش بیش از 410 میلیون دلار از گمرک این استان به خارج از کشور صادر شد که این رقم از نظر وزن و ارزش به ترتیب 39 و 31 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

اصغر چاوشی‌زاده افزود: کاشی با 27 درصد ارزش کل صادرات، انواع کابل‌های مخابراتی با 21 درصد، قیر جامد با 14 درصد، پسته و مغز پسته با شش درصد، اکسید مولیبدن با چهار درصد، فرومولیبدن با چهار درصد و تابلو برق با سه درصد ارزش عمده کالاهای صادراتی استان یزد هستند.

وی افزود: کالاهای استان یزد در سال گذشته به 50 کشور جهان صادر شده است که عمده‌ترین آن به عراق با سهم 27 درصد، پاکستان با 21 درصد، سوریه با 18 درصد، افغانستان با 9 درصد، هلند با شش درصد، اتیوپی با چهار درصد و امارات عربی متحده با سه درصد است.

با پی‌گیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان یزد قرار است منطقه‌ای به عنوان بندر خشک در استان ایجاد و راه‌اندازی شود تا در امر صادرات و واردات کالا ایفای نقش کند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول