اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین عنوان کرد

270 دوره آموزشی در سال 90 گامی برای رسیدن به فعالیت حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به اینکه رسیدن به فعالیت حرفه‌ای یکی از ملزومات کار است، گفت:‌ این اداره کل در سال 90 بیش از 270 دوره آموزش‌های تخصصی و عمومی برگزار کرده است.

270 دوره آموزشی در سال 90 گامی برای رسیدن به فعالیت حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین علی ایمانی ظهر امروز در همایش "اخلاق حرفه‌ای الگوی ایرانی و اسلامی کار" که با حضور کارفرمایان و مسئولان واحدهای صنعتی و تولیدی قزوین برگزار شد، با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام شده در این زمینه بیان کرد:‌ مدیریت مناسب و پسندیده می‌تواند شرکت و کارگاه تولیدی را از جایگاهی که در آن قرار دارد به سمت پیشرفت حرکت بدهد و همه اینها نیاز به رفتار حرفه‌ای و اخلاق حرفه‌ای دارد.

140 هزار نفرساعت آموزش حرفه‌ای در قزوین

وی ادامه داد:‌ اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین در سال 90 بیش از 140 هزار ساعت آموزش برای هفت هزار نفر برگزار کرده است که امیدواریم خروجی این دوره‌های آموزشی را در کارگاه‌ها و صنایع استان قزوین شاهد باشیم.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اینکه امروزه فعالیت در هر زمینه‌ای نیازمند نوعی همکاری و تعامل دو طرفه میان کارفرما و کارگران است، عنوان کرد:‌ اینکه فردی بتواند یک همسویی و تعامل دو طرفه میان کارگر و کارفرما ایجاد بکند، نوعی پیشرفت محسوب می‌شود چراکه رسیدن به موفقیت‌های شغلی تنها در این صورت امکان‌پذیر است.

شیوه ارباب، رعیتی در ادارات پاسخگو نیست

ایمانی با ذکر خاطراتی از دوران بازرسی خود در این اداره کار اظهار کرد:‌ گاهی شاهد افرادی هستیم که هنوز با پیشرفت زمان جلو نیامده‌اند و رفتار آنها با کارگرانشان همانند رفتارهای ارباب و رعیتی زمان گذشته است و این در حالی است که این رفتار به هیچ وجه نمی‌تواند آن طور که باید و شاید مؤثر باشد.

وی ادامه داد‌: زمان بیانگر تحول است و ما نیز باید بتوانیم هم‌راستا با زمان خود را به سمت تحول پیش ببریم، امروز زمانی است که کارگر و کارفرما در یک سطح قرار دارند و نمی‌شود به شیوه ارباب و رعیت کارگر را به کار بیشتر و بهتر دعوت کرد و این در شرایطی است که در ازای اندکی احترام متقابل می‌توان به کاری شایسته و پیشرفتی بی‌مانند دست پیدا کرد.

اخلاق حرفه‌ای متناسب با شرایط روز لازم است

وی اخلاق حرفه‌ای را در هر دوره‌ای متناسب با زمان خود دانست و بیان کرد:‌ ما در گذشته نیز شاهد افرادی بودیم که شاید از تحصیلات بالا برخوردار نبودند اما صنایع و شرکت‌های تولیدی این افراد رو به موفقیت گام بر می‌داشت و در زمان اندکی به موفقیت‌های فراوانی می‌رسیدند که این نمونه ایست از اخلاق حرفه‌ای.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین توضیح داد:‌ در بررسی‌های بیشتر در می‌یابیم که مدیر این شرکت رابطه کارفرما و کارگری را به رابطه‌ای دوستانه تبدیل کرده است و این چیزی است که از گذشتگان نیز به ما سفارش شده است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول