اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تاکید کرد

ضرورت همکاری نزدیک مراکز علمی در ایران و مصر

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بر ضرورت همکاری نزدیک مراکز علمی در ایران و مصر تاکید کرد.

ضرورت همکاری نزدیک مراکز علمی در ایران و مصر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی ظهر امروز در دیدار هیئتی از اساتید دانشگاه‌های مصر با آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تغییرات رخ داده در روابط ایران و مصر پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه در ایران پیشرفت بسیاری کردند که با وجود تحولات اخیر در کشور مصر زمینه برای گسترش روابط این نهاد علمی با مراکز علمی کشور مصر فراهم شده است.

وی ادامه داد: ملت‌های مسلمان برای رسیدن به نقطه علمی که شایسته یک امت اسلامی است باید به اتحاد با یکدیگر برسند و این اتحاد در زمینه‌های مختلف باید گسترش پیدا کند.

معاون امور بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: انقلاب مصر زمینه‌ای ایجاد کرده تا متفکران جهان اسلام بتوانند بر سر مسائل روز جهان اسلام با یکدیگر تبادل نظر کرده و به توافق برسند.

وی اذعان داشت: اگر انقلاب مصر منجر به تشکیل یک حکومت اسلامی در این کشور شود، بسیاری از ظرفیت‌های جهان اسلام در پیوند دو ملت مصر و ایران شکوفا خواهد شد.

زمانی گفت: مهم‌ترین سدی که امروز سر راه اسلام وجود دارد، افراط و تفریط در میان پیروان این دین است که مانع می‌شود تا مسلمانان با تمسک به قرآن راه سعادت را برای خود هموار کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز در میان مسلمانان سه نوع دینداری دیده می‌شود که نخستین نوع آن دینداری به سبک طالبان است که با یک قرائت خشک و متعصبانه از دین بسیاری از فرصت‌ها را از مسلمانان خواهد گرفت.

معاون امور بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: نوع دیگر از دینداری به افرادی مربوط می‌شود که خود را وابسته به غرب و شرق می‌بینند و مدام به دنبال اسلام التقاطی با مکاتب مادی هستند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم اسلام به هیچ مکتب مادی چه از دنیای غرب و چه از شرق نیاز ندارد و به تنهایی می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای جامعه بشری باشد و این همان اسلام ناب است.

زمانی با اشاره به فعالیت‌های علمی که در حوزه علمیه قم انجام می‌شود افزود: حوزه علمیه قم یکی از ‌مراکز بزرگ و تاثیرگذار جهان اسلام است که بسیاری از شخصیت‌های بزرگ ایران مانند امام خمینی(ره) در این حوزه تربیت شده‌اند.

وی اضافه کرد: این مرکز بزرگ دینی در حال حاضر 50 هزار طلبه ایرانی و 10 هزار طلبه غیر ایرانی را در خود جای داده است و مراکز علمی و پژوهشی بسیاری زیر نظر این حوزه در زمینه علوم اسلامی فعالیت دارند.

معاون امور بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: در زمینه علوم قرآنی و تفسیر حوزه علمیه قم یکی از مراکز پیشرو بوده و فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در سه عنوان تفسیری در این حوزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به شخصیت علمی آیت‌الله نوری‌همدانی خاطر نشان کرد: ایشان در رشته‌های تفسیر، شعر و ادب فارسی، علوم طبیعی و تطبیق آن با قرآن و تفسیر آیات قرآن کتاب‌های ارزشمندی دارد و شاگردان بسیاری در این زمینه‌ها تربیت کرده است.

زمانی عنوان داشت: آیت‌الله نوری‌همدانی یکی از متخصصین اعجاز علمی قرآن کریم است و کتاب‌هایی در این زمینه نوشته که بسیار مورد استفاده قرآن پژوهان قرار گرفته است.

معاون امور بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به آغاز قیام 19 دی مردم قم از بیت آیت‌الله نوری‌همدانی در سال 56 اضافه کرد: حرکت شهادت‌طلبانه مردم ضد حکومت پهلوی یک سال و نیم طول کشید و از قم به شهرهای مختلف ایران گسترش یافت تا به جایی رسید که رژیم پهلوی نتوانست در مقابل این مردم مقاومت کند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول