اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه علمی کاربردی مهستان تنکابن

کارگاه آموزشی قانون مالیات بر ارزش افزوده برگزار شد

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی یک روزه قانون مالیات بر ارزش افزوده، از سوی دانشگاه علمی کاربردی مهستان تنکابن در مجتمع فرهنگی پارک مادر برگزار شد.

کارگاه آموزشی قانون مالیات بر ارزش افزوده برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، مدیر آموزش و پژوهش دانشگاه علمی کاربردی مهستان تنکابن عصر امروز در این کارگاه گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون جدیدی است که بر اساس آن همه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها، علاوه بر اینکه باید مالیات را به دولت بپردازند، می‌توانند 5/1 درصد از این مالیات را از مصرف‌کننده دریافت کنند.

محسن افتخاری با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده از انواع مالیات‌های غیرمستقیم است، افزود: این کارگاه‌های آموزشی در راستای آشنایی بیشتر دانشجویان در رشته‌های حسابداری و مدیریت برگزار شده است.

وی تصریح کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب افزایش توان تولیدی و کمک به اقتصاد کشور از طریق مصرف‌کنندگان می‌شود.

افتخاری درباره نتایج و ویژگی‌های اصلی این قانون ابراز داشت: شفاف‌سازی تدریجی مبادلات اقتصادی به دلیل ویژگی خود کنترلی، تشویق صادرات و حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید، اخذ مالیات بیشتر از آن دسته از افراد جامعه که کالاها و خدمات لوکس و غیرضروری بیشتری مصرف می‌کنند از جمله ویژگی‌های اجرای این قانون است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مستقیم و غیرمستقیم درآمدهای مالیات و نسبت آن از کل درآمدهای جاری دولت، جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف بر محصول از جمله دیگر ویژگی‌های قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

یک استاد دانشگاه نیز در این مراسم گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده هنوز آنطور که باید در بین مردم نهادینه نشده است.

کوروش عباس‌نژاد افزود: تا قبل از سال 87 این قانون با نام قانون تجمیع عوارض اجرا می‌شد که نرخ آن حدود سه درصد بود که پس از آن در برنامه توسعه اقتصادی هفت محور معرفی شد که یکی از آن محورها اصلاح نظام مالیاتی بود که دولت در این راستا راهکارهایی ارائه داد.

عباس‌نژاد اضافه کرد: راهکاری که دولت ارائه داد، قانون مالیات بر ارزش افزوده بود که به بهبود اصلاح ساختار درآمدی کشور کمک می‌کند.

وی ابراز داشت: هدف اصلی از اجرای این قانون، افزایش درآمدهای مالیاتی در راستای رونق اقتصادی کشور و رسیدن به افق 1404 و توسعه عدالت اجتماعی است.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: این کارگاه‌های آموزشی برای اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن این قانون در بین عموم مردم برگزار می‌شود و همچنین به شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری دانشگاه علوم اقتصادی تهران گواهینامه معتبر اعطا می‌کند.

رئیس هیئت موسس دانشگاه علمی کاربردی مهستان تنکابن نیز درباره برنامه‌های آتی این دانشگاه ابراز داشت: این مرکز در نظر دارد در راستای بالابردن سطح علمی دانشجویان اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های علمی کند که یکی از آنها کارگاه آموزشی قانون مالیات بر ارزش افزوده بود که برگزار شد.

انوش شیخ کاظم‌ها متذکر شد: در آینده نزدیک همایش حقوق و فناوری اطلاعات که موضوع جدیدی برای دانشجویان رشته حقوق و IT است را برگزار خواهیم کرد.

وی اذعان داشت: این همایش با هدف آموزش موضوعاتی نظیر سند الکترونیک، پول الکترونیک، امضای الکترونیک، مسئولیت در فضای مجازی، کتابخانه دیجیتال و سایر موضوعات مشترک بین رشته‌های حقوق و IT برگزار می‌شود.

انتهای‌ پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول